بلاروس نفت روسیه را چگونه جایگزین می کند؟

یک مقام مسئول در بخش انرژی کشور بلاروس اعلام کرد این کشور در پی متنوع کردن منابع تامین نفت و قطع کامل وابستگی خود به نفت روسیه است و نفت نروژ را یکی از گزینه های جدی برای تحقق این هدف می داند.

به گزارش کاماپرس به نقل از ریانووستی الكساندر تیشچنكو ، دبیر مطبوعاتی کنسرسیوم انرژی دولتی بلاروس موسوم به بلنفتخیم با بیان این مطلب گفت: روز دوشنبه یك تانكر حامل نفت نروژ برای بلاروس وارد بندر كلایپدا (Klaipeda ) در کشور لیتوانی شده و آماده تخلیه محموله خود جهت انتقال به بلاروس است.

در ماه ژانویه ، مینسک اولین محموله نفت خام با حجم حدود 86 هزار تن را از کشور نروژ خریداری کرد. این نفت که از میدان یوهان سووردروپ در نروژ استخراج شده پس از بارگیری و انتقال به بندر کلایپدا در کشور لیتوانی ،از طریق راه آهن به پالایشگاه Novopolotsk در بلاروس حمل می شود. در ماه مارس نیز چندین تانکر دیگر نفت به مقصد این پالایشگاه در بندر Klaipeda پهلو گرفته بودند.

لازم به ذکر است، پیش از این کنسرسیوم انرژی دولتی بلاروس “بلنفتخیم” اعلام کرده بود این کشور در ماه آوریل واردات نفت از طریق بنادر اودسا واقع در جنوب اوکراین و کلایپدا در شمال لیتوانی را ادامه خواهد داد.

آریاک سفر

ماهی گیری آمریکا از آب گل آلود سردی روابط روسیه و بلاروس

بلاروس در سایه مشکلاتی که این کشور در اواخر سال 2019 با عرضه کننده سنتی منابع انرژی خود یعنی فدراسیون روسیه به دلیل اختلاف نظر بر سر قیمت پیدا کرد، به دنبال پیدا کردن راه های متنوعی جهت واردات مواد اولیه مورد نیاز پالایشگاه های این کشور است.

نکته جالب توجه این که به دنبال اختلاف نظر روسیه و بلاروس بر سر قیمت نفت، آمریکا به سرعت مسیر پررنگ کردن حضور خود در روسیه سفید و افزایش هر چه بیشتر شکاف بین این کشور و متحد سنتی خود روسیه را پیمود و پمپئو وزیرخارجه ایالات متحده اعلام کرد: آمریکا آماده تامین تمام نیازهای نفتی بلاروس است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز