قیمت بنزین سال 1401 چقدر خواهد شد؟

بررسی بودجه 1401 و توجه به آمار و ارقام فروش نفت کشور، نشان دهنده این است که دولت درباره افزایش قیمت بنزین و تغییر سهمیه افراد تغییرات چندانی را در نظر نگرفته است و همانند سال قبل خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ اقتصادی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از تجارت نیوز، این روزها زمزمه‌هایی درباره تغییر سهمیه بنزین شنیده می‌شود اما توجه به ارقام لایحه بودجه‌ای که دولت به مجلس تحویل داده، حکایت از ثبات نسبی این سهمیه و قیمت آن دارد. بیشتر دولت در سال جاری درباره فروش نفت به کشورهای دیگر و کسب ارز صادراتی برنامه دارد. طبق اطلاعات موجود، میزان فروش نفت در سال 1401 تقریبا 381 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که 351 هزار میلیارد تومان آن از محل صادرات نفت است.

آریاک سفر

اخبار مرتبط را بخوانید:

از مقدار پیش بینی شده فروش نفت تنها 30 هزار میلیارد تومان آن به فروش داخلی برمی‌گردد. مسعود میرکاظمی، رئیس کنونی سازمان برنامه و بودجه، هم قبل از تحویل لایحه بودجه 1401 اعلام کرده بود که در این سند تبصره‌ای درباره گران شدن حامل‌های انرژی وجود ندارد. البته که قیمت هیچ یک از حامل‌های انرژی بالا نرفته و تنها آب بهای مشترکان پرمصرف 15 درصد زیاد شده است.

امکان اجرایی شدن طرح وان در سال 1401

با این حال گویا مجلسی‌ها فکر متفاوتی درباره نرخ حامل‌های انرژی دارند. فریدون عباسی دوانی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، اعلام کرده که «طرح وان» هنوز از دستور کار مجلس خارج نشده و احتمال دارد این طرح یا طرح مشابه دیگری به لایحه بودجه 1401 اضافه شود. طرح وان به این شکل است که هر فرد ماهیانه 50 وان، حامل انرژی، دارد که می‌تواند آن را مصرف کند و باقی مانده آن را در بورس بفروشد. به نظر مجلسی‌ها این طرح در بهبود استفاده از سوخت موثر خواهد بود و عادلانه‌تر است.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز