برخی از یارانه‌ بگیران حذف می‌شوند

دولت، وزارت کار و سازمان هدفمندی یارانه‌ها را موظف کرده تا یارانه‌ بگیران پردرآمد را حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ قانون بودجه از فهرست دریافت یارانه حذف کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ اقتصادی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از مهر، در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت، وزارت رفاه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها را موظف کرده تا بخشی از یارانه بگیران پردرآمد را تا خرداد ماه سال آینده از فهرست دریافت یارانه حذف کنند.

بیشتر بخوانید:

آریاک سفر

در لایحه بودجه آمده است: بر اساس بند ب تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ وزارت کار باید با همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها و با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ قانون بودجه ضمن دهک‌ بندی درآمدی کلیه خانوارهای یارانه‌ بگیر از طریق شاخص‌های متقن و ثبتی قابل اتکا نسبت به حذف یارانه نقدی و معیشتی خانوارهای پردرآمد اقدام کند.

دولت پیش بینی می‌کند این حذفی‌ها اغلب از سه دهک بالای درآمدی باشند و منابع حاصل از حذف یارانه پردرآمدها صرف پرداخت یارانه جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر با اولویت خانوارهای تحت پوشش و پشت نوبتی نهادهای حمایتی خواهد شد.

معترضان به حذف یارانه می‌توانند در سامانه الکترونیکی وزارت کار ثبت نام کرده تا پرونده آنها بر اساس اطلاعات و داده‌های موجود و میدانی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) بررسی و در صورت وارد بودن اعتراض، یارانه آنها مجدداً برقرار شود.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “برخی از یارانه‌ بگیران حذف می‌شوند

  1. علی اصغر قاسم پور گفته:

    یارانه ی معیشتی با توجه به ادعای دولت سابق مبنی بر این که از ٨۰ میلیون جمعیت ایران به ۶۰ میلیون یعنی شامل قشر متوسط و ضعیف پرداخت می شود و فقط به دهکهای بالا و قشر پر درآمد و مرفه تعلق نمی گیرد صحیح نیست و واقعیت ندارد و کذب محض است، فردی نه خانه دارد بلکه یک زمین مسکونی ناساز دارد و نه املاک دیگری، نه خودرو دارد، نه امکاناتی از نظر زندگی، نه درآمد بالا دارد و بلکه کم، فقط مقداری نسبتا” کم پس انداز که حتی نمی تواند خانه اش را با این گرانیها یک طبقه بسازد و بازنشسته هم هستو حتی در حد قشر متوسط هم نیست، یارانه ای به او پرداخت نمی شود یعنی او جزو دهکهای بالا و قشر مرفه در نظر گرفته اند! چرا که اگر به ۶۰ میلیون جمعیت ایران تعلق می گیرد این شخص هم باید دریافت می کرد، باید مجدد بررسی و بازنگری صورت گیرد و اگر یارانه ای هست عادلانه توزیع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز