برخوردی که علم اقتصاد مدرن را رقم زد

شاید برای شما هم سوال باشد که علم اقتصاد مدرن چگونه رقم خورده و به اینجا رسیده؟ کتاب «کینز و هایک» به ما می‌گوید که آنچه اکنون به عنوان تقابل دولت و بازار به عنوان اقتصاد مدرن می‌شناسیم نتیجه درگیری‌های نظری کینز و هایک در طول یک سده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، علاقه مندان به علم اقتصاد می‌دانند که سال ها یک دوگانه در علم اقتصاد میان علاقه‌مندان به هایک و کینز در جریان بود. حالا «نیکلاس وَپشات» تلاش کرده تا روایتی از این تقابل نزدیک به یک سده ای از دو دیدگاه متفاوت در علم اقتصاد  را در کتابی روایت کند. کتابی که روایتی است از دوئل دو نظرپرداز اندیشه اقتصادی.

بیشتر بخوانید:

آریاک سفر

این کتاب تلاش کرده تا این مباحثات اقتصادی گیرا و جذاب از جمله ارتباط بین بازار و دولت و اثراتشان بر یکدیگر را در آینه اندیشه‌های کینز و هایک بررسی کند. پاسخ به سوال‌هایی نظیر اینکه باید اصالت را به بازار داد یا دولت؟ دولت تا چه اندازه باید در بازار دخالت کند؟ تکلیف رکود اقتصادی را چه کسی مشخص می‌کند؟ اگر بازار دچار رکود شد آیا دولت حق دخالت دارد یا خیر؟ و مثالی از این دست سوال‌هایی هستند که این کتاب از تقابل اندیشه‌های هایک و کینز قصد دارد به پاسخ آن برسد. این کتاب تلاش می‌کند در هر مرحله ایده و نظر هر کدام از این دو اندیشه‌ورز اقتصادی و طرفدارانش را در این زمینه ها بررسی کند.

کتاب «کینز و هایک» را «نیکلاس وَپشات» نوشته و «محمدرضا فرهادی‌پور» ترجمه کرده است. این کتاب را نشر روزنه در ۴۲۰ صفحه منتشر کرده است.

انتهای پیام

مرتبط با : انتشارات روزنه
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز