با روف گاردن طبیعت را به خانه خود بیاورید

ژیوار
[vc_row][vc_column][vc_column_text]روف گاردن Roof garden یا فضای سبز روی پشت بام در کل به مکانی گفته میشود که فضای سبز بر روی سقف (چه پشت بام، چه حیاط و …) اجرا شده باشد و بستر کشت گیاه، در ارتفاعی بالاتر از سطح خاک زمین بر روی بستر مصنوعی شکل گرفته باشد؛ مانند کف لابی ساختمان که سقف پارکینگ را تشکیل میدهد، یا کف حیاطی که بر روی پارکینگ شکل گرفته و امکان کاشت گیاه بر روی خاک طبیعی زمین محیا نباشد.

به گزارش کاماپرس، روف گاردن میتواند از قراردادن چند گلدان روی پشت بام آغاز و به اجرای باغ و فضاهای سبزی همچون پارک ختم گردد. انتخاب نوع طراحی روف گاردن بستگی به عوامل مختلفی همچون، سازه ساختمان، کاربری، ویژگی های اقلیمی و حتی سلیقه شما دارد! عوامل ذکر شده در روش های گوناگون اجرایی به نام های روف گاردن گسترده، روف گاردن متمرکز و روف گاردن پرتابل و مدولار خلاصه میشوند.

شرکت طراحی دکوراسیون داخلی رامسین افتخار دارد با بیست سال سابقه درخشان در زمینه دکوراسیون داخلی پروژه های زیادی را تحویل و به سامان برساند.
مهمترین خدمات این شرکت در طول این سالها به شرح زیر بوده است: طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، طراحی و اجرای روف گاردن، لنداسکیپ، آلاچیق و فضای سبز، بازسازی و نوسازی منزل، مجری و طراح پتینه، ورق طلا و نقاشی دکوراتیو، ساخت ویلا در سبک های دوبلکس و تریبلکس، دکوراسیون اداری، تجاری، فروشگاهی، مغازه و …. در عصر حاضر با توجه به رشد جمعیت و زندگی آپارتمان نشینی و عدم بهره مندی انسانها از فضای طبیعت و گل و گیاه، طراحان و معماران به این فکر افتادند تا بخشی از بام یا تراس آپارتمان‌ خود را به ساخت یک باغ کوچک اختصاص دهند و به همین خاطر پدیده‌ ای به نام روف گاردن به وجود آمد. سقف، بام یا تراس آپارتمان‌ هایی که به وسیله چمن‌ مصنوعی، گیاهان و درختچه ‌های متنوع پوشیده شده است در اصطلاح، روف گاردن یا بام باغ نامیده می‌شود. فضای جذاب و دلنشینی که روف گاردن در اختیار شما می گذارد به شما این امکان را می‌دهد تا به جای اینکه با صرف زمان و هزینه به نقاط خوش آب و هوا سفر کنید، هر روز، ساعاتی را در بام خود سپری کرده و از حضور در چنین فضایی لذت ببرید.

روف گاردن چه محاسنی دارد؟

نخستین و مهم‌تارین مزیت روف گاردن، ایجاد فضایی دلنشین و مطبوع برای کلیه ساکنین ساختمان است. افزایش بی‌رویه شهرنشینی، فعالیت‌های صنعتی و به تبعه آن افزایش دمای شهرها سبب ایجاد پدیده ‌ای به نام جزیره گرمایی شهری شده است. و یکی از راه‌های مقابله با این پدیده ایجاد روف گاردن در بام خانه هاست. یکی دیگر از دلایل مهمی که افراد، به استفاده از روف گاردن ترغیب می‌شوند پرهزینه بودن ایجاد فضای سبز برای شهرداری‌ها و افزایش بی‌رویه قیمت زمین است.

دریان سفر امید

معایب روف گاردن

ایسنا در گزارشی تصریح کرد: برای اجرای درست و بی نقص یک پروژه روف گاردن بهتر است از متخصصان این رشته اطلاعات کافی را دریافت کنید تا از وقوع مشکلات جبران ناپذیر جلوگیری نمایید. در اینجا به تعدادی از این معایب و مشکلات می‌پردازیم. در روف گاردن‌ها، سیستم عایق آب وجود دارد اما برای جلوگیری از آسیب به این سیستم امکان استفاده از گیاهان و درختچه‌هایی که دارای ریشه‌های بلند هستند وجود ندارد.
از دیگر معایب روف گاردن می‌توان به هزینه اشاره کرد. طبیعتا هزینه مصرفی احداث روف گاردن بسیار بیش از سقف‌های رایج است اما با توجه به مزایایی که برای این سقف‌ها برشمردیم این هزینه در طولانی مدت جبران می‌شود.

روش‌های مختلف اجرای روف گاردن

انتخاب نوع روف گاردن از این جهت مهم است که امکان وقوع مشکلاتی از قبیل فشار زیاد بر سقف، مشکلات مربوط به سیل یا اجسام در حال سقوط کمتر شود. روف گاردن‌ها، براساس فرآیند اجرایی، عمق کشت و تجهیزات مورد استفاده به سه شیوه، سیستم عریض یا گسترده، سیستم فشرده یا متمرکز، سیستم نیمه فشرده یا جعبه گیاه تقسیم می شوند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row] مرتبط با : دکوراسیون داخلی رامسین
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “با روف گاردن طبیعت را به خانه خود بیاورید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز