بازار مسکن ظرفیت افزایش قیمت را ندارد!

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک، اعلام کرد بازار کنونی مسکن نه تنها ظرفیت پرش قیمت را ندارد بلکه بسیاری از نرخ‌های فعلی هم در این اوضاع غیرطبیعی و نامتعارف است.

به گزارش کاماپرس، قلی خسروی بیان کرده که باید درخصوص نرخ‌های موجود در سامانه‌های ملکی نظارتی صورت بگیرد و نباید اجازه داد که افراد هر قیمتی که دلخواه‌شان است، برای املاک خود در نظر بگیرند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک، متوسط قیمت هر متر خانه در منطقه یک تهران بین 60 میلیون تا 70 میلیون تومان است. یعنی میزان افزایش نرخ املاک هم حول و حوش همین قیمت قرار می‌گیرد. اینکه برخی از سایت‌های آنلاین معاملات ملک، قیمت 150 میلیون تومان برای هر مترمربع خانه در این منطقه را قرار داده‌اند بسیار عجیب و دور از انتظار به نظر می‌رسد. به نظر دستگاه‌های ذی ربط ناظر باید روی این موضوع دقیق شوند.

اخبار مرتبط را دنبال کنید:

آریاک سفر

اثرات طرح جهش تولید مسکن در بلند مدت

مصطفی قلی خسروی درباره اثرگذاری طرح جهش تولید مسکن بیان کرده که اینگونه طرح‌ها در بلندمدت حتما اثرگذار خواهند بود و به کنترل بازار املاک کمک خواهد کرد. وی به این موضوع هم اشاره کرده که تاثیرگذاری سریع این طرح روی قیمت مسکن دور از ذهن است چون دستکم یک سال و شش ماه تا سه سال کامل طول می‌کشد این طرح اجرایی شود.

گذشته از اثرات این طرح بر بازار مسکن، رشد عرضه و ساخت و سازها هم به ساماندهی نسبی این بخش کمک می‌کند. در کل به نظر خسروی دولت و مجلس مسیر مناسبی را برای کنترل بازار مسکن و افزایش رونق این بخش انتخاب کرده‌اند.

قلی خسروی درباره طرح اجاره‌داری حرفه‌ای هم بیان کرده که برنامه‌های موجود در بخش ساخت و ساز برای اجاره و واگذاری مالکیت، اثر خوبی در کاهش انتظارات تورمی دارد. البته در این بخش هم اثرگذاری روش در بلندمدت آشکار خواهد شد.

مرتبط با : اتحادیه مشاوران املاک
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز