امن ترین کشورها در جنگ جهانی سوم کدام است؟

ژیوار

در حال حاضر در سراسر جهان حدود ۱۳ هزار کلاهک هسته‌ای وجود دارد و این باعث می‌شود حتی تصور جنگ جهانی سوم بسیار ترسناک باشد. اما در صورت رخداد چنین فاجعه‌ای کدام کشورها امن‌ترین نقطه برای پناه بردن خواهند بود؟

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ام اس ان، کارشناسان پس از مطالعه بر روی کشورها و درنظر گرفتن ۱۳ عامل مختلف از جمله تولید مواد غذایی، خودکفایی انرژی و تأثیر فاجعه بر اقلیم، از مقاوم‌ترین کشورهای دنیا در برابر جنگ جهانی نام بردند‌.

بیشتر بخوانید:

این افسانه از دیرباز وجود دارد که استرالیا و مردمش می‌توانند از هر چیزی جان سالم به در ببرند. اما علاوه بر آن صنعت کشاورزی و تولید قوی و همچنین زیرساخت‌های خوب، مازاد انرژی گسترده، امنیت بالای بهداشتی، بودجه دفاعی و روابط نظامی نزدیک آن با بریتانیا و ایالات متحده، همگی به قرار گرفتن آن در صدر فهرست کمک کرده‌اند.

دریان سفر امید

نیوزلند به دلیل پرهیز از اهداف هسته‌ای، انعطاف پذیری مردم به کاهش ناگهانی دما، صادرات مواد غذایی و کشاورزی پربار حتی در فصل سرما در رده دوم جدول قرار دارد.

ایسلند نیز به دنبال پرهیز از جنگ و تهدیدهای هسته‌ای از مناطق امن این دوره خواهند بود، با این‌حال این کشور نیمکره شمالی از لحاظ تامین زیرساخت‌ها با مشکل مواجه خواهد شد‌ اما انتظار می‌رود ارتباط آن با آمریکای شمالی و اروپا برایش سودآور باشند‌.

از دیگر کشورهای امن در دوران احتمالی جنگ جهانی سوم، می‌توان به جزایر سلیمان و وانواتو اشاره کرد که با وجود عدم دسترسی به اقتصاد تولیدی و دانش با تکنولوژی بالا، دارای مردمانی تلاشگر و مقاوم هستند و می‌توانند در تجارت با سایر کشورهای بازمانده شراکت داشته باشند.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز