بهترین کشورها برای تحصیل دانشجویان خارجی

لست سکند

مهاجرت تحصیلی، یکی از روش‌های معمول مهاجرتی است. کشورهای زیادی در سطح دنیا دارای دانشگاه‌های برتر و پر از امکانات هستند، اما همه آن‌ها مهاجرپذیر نیستند و فاکتورهای مهاجرتی ندارند. سیستم آموزشی، هزینه تحصیل و زندگی، آینده شغلی و قوانین و مقررات کشور مقصد از جمله عواملی است که مهاجران تحصیلی هنگام انتخاب یک کشور باید مد نظر داشته باشند. با در نظر گرفتن این شاخص‌ها، راحت‌ترین کشور برای تحصیل خارجی‌ها کانادا و فرانسه است.

کاماپرس در این گزارش مزایای تحصیل در کانادا و فرانسه را بررسی کرده است.

تحصیل در فرانسه و کانادا

بسیاری از افرادی که قصد تحصیل در کشورهای خارجی دارند، فرانسه و کانادا را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند. فرانسه به دلیل داشتن سیستم آموزشی باکیفیت و مناسب، مورد علاقه دانشجویان خارجی قرار گرفته است. کانادا نیز از منظر سیستم آموزشی کیفیت مناسبی داشته و دانشگاه‌های آن تقریبا رایگان محسوب می‌شود و به همین دلیل خیلی از خارجی‌ها کانادا را راحت‌ترین کشور برای تحصیل می‌دانند. در ادامه ویژگی‌ها و شرایط تحصیل در این کشورها بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: راحت ‌ترین کشور برای تحصیل

راز آسمان پایتخت

مزایای تحصیل در فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای متمدن اروپا بوده که دارای سیستم آموزشی باکیفیت است. دولت این کشور علاوه بر تاکید روی سیستم آموزشی باکیفیت، کمک هزینه‌های بسیاری به دانشجویان بین­المللی ارائه می‌دهد. در واقع امکان تحصیل در فرانسه به راحتی و با شهریه بسیار کم وجود دارد. در صورتی که دانشجو بتواند پذیرش دانشگاه دولتی فرانسه را بگیرد، میزان شهریه پرداختی وی بسیار ناچیز خواهد بود. البته در صورت بورسیه شدن، دیگر نیازی به پرداخت همین مبلغ ناچیز هم نیست. اما شهریه دانشگاه‌های خصوصی زیاد است و بین 3 تا 20 هزار یورو تغییر می‌کند که بخشی از این هزینه‌ها نیز درصورت دریافت بورسیه پوشش داده می‌شود.

هزینه زندگی در فرانسه نیز چندان بالا نیست و بسته به زندگی دانشجو بین 800 تا 2000 یورو متغیر است. در مجموع همین موارد، یعنی هزینه مناسب تحصیل و زندگی در فرانسه و وجود سیستم آموزشی مناسب، آن را به راحت‌ترین کشور برای تحصیل تبدیل کرده است.

مزایای تحصیل در کانادا

کانادا هم جزو کشورهای مورد توجه دانشجویان خارجی است؛ چرا که علاوه بر سیستم آموزشی معتبر و مناسب، به دلیل هزینه مناسب زندگی در این کشور، دانشجویان بین المللی جذب آن می‌شوند. مخارج تحصیل در کانادا با توجه به رشته افراد متفاوت است، اما در صورت دریافت بورسیه از اساتید دانشگاه‌های این کشور، امکان پوشش هزینه‌ها و تحصیل رایگان وجود دارد. حتی در این کشور امکان پس انداز نیز وجود دارد، زیرا دولت کانادا به مهاجران اجازه می‌دهد که با مدرک دانشجویی خود به کار پاره وقت بپردازند و درآمد کسب کنند.

هزینه زندگی در کانادا بسته به سبک زندگی افراد متفاوت است. هزینه یک آپارتمان یک خوابه 700 دلار کانادا است و هزینه زندگی در یک آپارتمان سه خوابه در این کشور تا 1500 دلار بالا می‌رود.

فرانسه برای تحصیل بهتر است یا کانادا؟

انتخاب هر یک از این کشورها برای مهاجرت تحصیلی بسته به شرایط و سرمایه مدنظر دانشجو متفاوت خواهد بود. فرانسه از لحاظ هزینه خورد و خوراک و زندگی نسبت به کانادا بسیار مناسب‌تر است، زیرا در این کشور مالیات وجود ندارد و افراد به راحتی امکان خرید هر نوع مواد غذایی با قیمت مناسب دارند، اما در کانادا اینگونه نیست. با این وجود، قوانین کانادا از لحاظ کار پاره وقت و شرایط تحصیلی بیشتر مورد توجه است.

کسب اطلاعات بیشتر مهاجرت تحصیلی از «سیم آخر»

سیم آخر یک موسسه مهاجرت تحصیلی با 19 سال سابقه فعالیت در این حوزه بوده که تاکنون خدمات مناسبی را در این باره به مشتریان خود ارائه داده است. تاکنون این مجموعه موفق به اخذ 5000 ویزای تحصیلی برای متقاضیان مهاجرتی شده که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود. این مجموعه به منظور مهاجرت راحت متقاضیان، کلاس‌های زبان فشرده نیز برگزار می‌کند. در صورتی که مایل به تحصیل در کانادا یا فرانسه هستید، بهتر است تمامی اطلاعات درباره این دو کشور را به دست آورده و سپس برای مهاجرت اقدام کنید. ایرانیان به منظور کسب اطلاعات پایه‌ای و مشاوره کافی است به درگاه سیم آخر مراجعه کنند. خدمت مشاوره سیم آخر رایگان بوده و به صورت آنلاین و حضوری ارائه می‌شود. افراد به منظور دریافت این خدمت کافی است فرم مشاوره رایگان را پر کنند.

علاقه‌­مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌­توانند به وبسایت https://simeakhar.org مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02141405 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : سیم آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز