اقساط مسکن ملی را چه کسانی می توانند پرداخت کنند ؟

لست سکند

رئیس کانون انبوه‌سازان از شکست احتمالی پروژه طرح نهضت ملی مسکن خبر داد؛ چراکه دهک‌های پایین جامعه توانایی پرداخت اقساط را ندارند و وزارت راه‌وشهرسازی به پیشنهادهایی که درباره اجرای چگونگی پروژه می‌شود، پاسخ نمی‌دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، جمشید برزگر گفت: ما برای دهک‌های پایین جامعه برنامه دادیم که زمین‌های این پروژه را در اختیار انبوه‌سازان حرفه‌ای قرار دهند تا با شرایط اعلام شده بسازند و حاشیه شهرها نیز توسط افراد دارای توانایی اجرا شود.

اخبار مهم روز:

برزگرد ادامه داد: در ابتدای پروژه از افراد درخواست 40 میلیون تومان آورده کردند که خیلی از آن‌ها توانایی پرداخت این مبلغ را نداشتند. تامین منابع مالی این افراد باید توسط نهادها، دستگاه‌ها و بنیادها صورت گیرد البته نه به صورت پرداخت تسهیلات، چون این افراد توانایی پرداخت اقساط را نیز ندارند. در این پروژه نباید بی‌پروا جلو رفت زیرا طرح مسکن ملی نیز ناقص مانده و همین موارد سبب شکست پروژه‌ها خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

رئیس کانون انبوه‌سازان به قیمت هر متر 4.5 میلیون تومان این واحدها اشاره کرد و گفت: نرخ دستوری در این پروژه جواب‌گو نیست زیرا روند افزایش قیمت‌ها وجود دارد. باید یک قیمت مشخص و بر آن نظارت شود تا هم مردم صاحب‌خانه شوند و هم سازنده دچار ضرر و زیان نشود.

جمشید برزگر به گرانی مصالح ساختمانی و دیگر نهاده‌ها طی دو سال گذشته همچنین دستمزدها تاکید کرد و ادامه داد: آذر سال گذشته جلسه‌ای با وزیر راه و معاونان برگزارشد که پینشهادهای خود را برای اجرای پروژه اعلام کردیم ولی جوابی از سوی وزارت نگرفتیم. البته دو نشست هم با محمود زاده معاون وزیر برگزار شد که گفتند با شرایط آن‌ها باید پروژه شروع شود اما قابلیت اجرایی ندارد. اگر قرار است طرح نهضت مسکن ملی پیشرفت داشته باشد، به مجموعه‌ای نیازمند است که توانایی سرمایه‌گذاری، طراحی، ارائه همچنین اجرا در بخش مسکن داشته باشند و تمامی جوانب نیز قبل از شروع کاملا سنجیده شود.

پایان پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز