افشای پشت پرده واردات کامیون های دست دوم

یک کارشناس صنعت خودرو با انتقاد از هزینه سنگین واردات کامیون های دست دوم ، طرح نوسازی ناوگان باری کشور با استفاده از کامیون های دست دوم را فاقد توجیه دانست.

به گزارش کاماپرس، طرح نوسازی ناوگان حمل بار کشور با استفاده از کامیون های کارکرده و( زیر 3 سال کارکرد) از چندی پیش توسط وزیر راه و شهرسازی رونمایی شده و قرار است بر اساس این طرح بخشی از ناوگان فرسوده حمل و نقل کشور نوسازی شود. نوسازی در این طرح به معنای کاهش سن میانگین کامیون های در حال تردد در کشور است و نوسازی واقعی به معنی تبدیل کامیونهای فرسوده به کامیونهای صفر کیلومتر در حال حاضر به دلیل محدودیت های تحریمی امکان‌پذیر نیست. این طرح با موافقت ها و مخالفت هایی روبرو شده و بسیاری از کامیون‌داران با بیان این که قادر به تامین مبلغ خرید کامیون های دست دوم نیستند، از این طرح انتقاد کرده اند.

کامیونهای دست دوم قبلا وارد کشور شده و تازه صدایش درآمده !

یک کارشناس صنعت خودرو نیز از واردات کامیونهای دست دوم با صرف هزینه ۲۰ هزار میلیاردی انتقاد کرد و در این باره به ایسنا گفت: با وجود کاهش تجارت خارجی در حوزه واردات و صادرات که سبب کاهش ظرفیت حمل بار و به تبع آن افت درآمد رانندگان شده، مشخص نیست چه استدلالی برای نوسازی ناوگان باری با کامیونهای دست دوم وجود دارد.

آریاک سفر

حسن کریمی سنجری با بیان این که ظاهرا از چندماه پیش محموله ای از کامیونهای دسته دوم اروپایی وارد گمرک غرب شده و تازه این روزها صدایش درآمده است، اظهار کرد: شواهد بیانگر آن است که رقمی معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان صرف خرید و واردات این کامیون ها شده است. این در حالی است که کشور به دلیل شرایط تحریم، در مضیقه ارزی قرار دارد و از همین روی، واردات بسیاری از قطعات خطوط تولید شرکتهای خودروساز هفته ها در صف تخصیص ارز معطل می ماند.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: در چنین شرایطی معلوم نیست با کدام تدبیر این میزان ارز از کشور خارج شده یا قرار است خارج شود؛ آن هم برای واردات کامیونهای دست دوم و کارکرده اروپایی!

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “افشای پشت پرده واردات کامیون های دست دوم

  1. حسین گفته:

    ابن بنده خدا منافعش ورانتش به خطر افتاده رانندگان همه از این طرح بسیار راضی هستند کارشکنی نکنید ار خدا بترسید بگذارید واردات انجام ش‌ود قرار نیست ارز خارج شود منشا ارر خارجی است که خوو رانندگان تامین میگنند از خارج اینقدر کارشگنی نکنید کامیون ۱۰سال کارکرده اروپایی الآن داخل ایران ۲میلیارد شده بگذارید وارد کنند ارزان شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز