واردات کامیون دست دوم به صرفه نیست

درحالی که سوم خرداد ماه سالجاری قرار است تازه ترین طرح نوسازی ناوگان باری جاده ای کشور با ورود کامیون های دست دوم اجرایی شود، بعضی از فعالان حوزه خودرو معتقدند که واردات کامیون‌های کارکرده اقتصادی نبوده و به صلاح کشور نیست.
به گزارش کاماپرس، در جدیدترین طرح نوسازی ناوگان باری کشور، کامیون‌های وارداتی دست دوم که کمتر از سه سال از ساخت آنها می گذرد، جایگزین خودروهای فرسوده می شوند و ۴ دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی یعنی شرکت های تولید کننده خودروهای سنگین، شرکت های حمل و نقل، شرکت های واردکننده کامیون و مالکان خودروهای باری سنگین می توانند اقدام به واردات کامیون‌های کارکرده اروپایی، ژاپنی و کره‌ای کنند.
البته اجرای این طرح پیش از آغاز و به دلایل مختلف ازجمله قیمت بالای کامیون های وارداتی، عدم توانایی اقتصادی مالکان و رانندگان کامیون برای پرداخت چنین هزینه ای و… با واکنش منفی خودروسازان و فعالان حوزه جاده ای مواجه بوده است، «احمد نعمت‌بخش» هم که در کسوت دبیر انجمن خودروسازان ایران است با انتقاد از این طرح، می گوید: کامیون‌های کارکرده در اتحادیه اروپا خودمالک نیستند، بلکه در اختیار و مالکیت شرکت‌های حمل ونقلی هستند که به صورت سه شیفته از آنها کار کشیده می‌شود.

معضل قطعات یدکی کامیون های دست دوم

نعمت بخش می افزاید: ‌به همین دلیل، این خودروها پیمایش بالایی داشته اند و قطعات یدکی آنها هم نیازمند تعویض بوده و در مجموع خرید آنها به صرفه نیست.
او اضافه می کند:‌ همچنین این خودروها باید از خدمات پس از فروش برخوردار بوده و تاییدیه سازمان ملی استاندارد ایران را دریافت کنند، اما ثابت کردن و اخذ همین استانداردها برای مالکان خودروها بسیار هزینه‌بر خواهد بود.
به گفته دبیرانجمن خودروسازان، مطابق بندی از قانون برنامه پنجم توسعه کشور، شرکت‌های حمل‌و نقلی می‌توانند به منظور نوسازی ناوگان خود خودروهای کامل تا سه سال کارکرد را وارد کنند اما این طرح، مناسب کامیون داران و شرکت های حمل و نقلی نیست.

آریاک سفر

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “واردات کامیون دست دوم به صرفه نیست

  1. افشین گفته:

    اقای نعمت برای چی باز نشه واردات؟!چون شما نمیخواین سود خوب و لقمه چرب و نرم و از دست بدید،خجالت بکشید خون مردم رو توشیشه کردید،مردم کاملا آگاهند انقدر به شعور ملت توهین نکنید،تا کی مردم باید تاوان و خرج زندگی لاکچری شما و بدن

  2. ن گفته:

    واقعا این خودرو سازان شدن بلای جون مردم از رو هم نمیرن تا کی باید بشینم ونظارگر این همه ظلم باشیم ویک عده ای دست کنن توجیب مردم .دزدی هاتون کم بود بخور بخورتون کم بود مردم تو ایران زجر بکشن وامثال شما براثر بی قانونی تومملکت با خانوادها تون برین حالش وببرین

  3. امید گفته:

    والا ما آکسور 2010 اروپایی خریدیم شرف داشت به صفر چینی. 3 سال روندیم یک ریال خرج نتراشید. کم مصرف و پر قدرت. ترمز هم که در حد تیم ملی. خدا وکیلی 10 سال کارش می ارزه به چینی و روسی صفر کیلومتر

  4. وحید گفته:

    اگر به فکر راننده بودی کامیون رو نمی کردین سه میلیارد حالا که می خواد با این وارداتی ها قیمت بشکنه لطفا خفه شید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز