افزایش قیمت تلویزیون تا 20 درصد مجاز است

در حالیکه خبرها از افزایش افزایش ۳۰ تا ۶۰ درصدی لوازم خانگی حکایت دارد، یک مقام مسول می‌گوید؛ افزایش قیمت مجاز بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار 20 تا 25 درصدی و مثلا برای تلویزیون 20 درصد است.

به گزارش کاماپرس؛ در هفته‌های اخیر، قیمت انواع لوازم خانگی روند صعودی داشته و همین امر عاملی شده تا رکود در خرید و فروش لوازم خانگی وارد فاز جدیدی شود. تولیدکنندگان در حال حاضر عدم اختصاص ارز را مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت‌ها می‌دانند و می‌گویند، وقتی ارزی به ما تعلق نمی‌گیرد به طور حتم قیمت تمام شده کالا افزایش یافته و ما مجبور به افزایش قیمت کالا هستیم.بر اساس گزارش تسنیم؛ در حال حاضر قیمت لوازم خانگی نسبت به اوایل فرودین ماه امسال شاهد افزایش ۳۰ تا ۶۰ درصدی است و تولیدکنندگان هم عرضه خود را به بازار کاهش داده‌اند.

تلویزیون 20درصد،سایرلوازم 25درصد

با این حال عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار گفت: بر اساس این مصوبه ثبت قیمت لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴ الزامی است و هر ذی نفعی فارغ از اینکه کالای لوازم خانگی آن تولید داخل و … و فارغ از نوع برند مکلف است قیمت عرضه را در سامانه ۱۲۴ ثبت کند.
به نقل از خبرگزاری صداوسیما او در مورد افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده در ستاد تنظیم بازار حداکثر افزایش قیمت مجاز برای تلویزیون ۲۰ درصد و برای سایر لوازم خانگی ۲۵ درصد تعیین شده است.
محمدرضا کلامی سخنگوی ستاد تنظیم بازار هم در این نشست گفت: ۲۵ قلم کالای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شد که در سال جاری سهمیه ارزی وزارتخانه‌ها برای استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص شده و توسط سامانه جامع تجارت مورد نظارت قرار می‌گیرد. انبار‌های شبکه‌های فروش کالا‌های اساسی به دقت در قالب سامانه جامع تجارت رصد می‌شود.

آریاک سفر

اجازه گرانفروشی نمی‌دهیم!

به گفته کلامی؛ ارز کالا‌هایی مانند برنج، چای، کره و گوشت از گروه یک به گروه دو کالایی منتقل شده لذا براساس نوسانات نرخ ارز نیمایی ممکن است نوسانات در نرخ آن‌ها ایجاد شود، اما وزارت صمت بازار را رصد می‌کند و اجازه گرانفروشی را نخواهد داد.
او تاکید کرده ؛ سعی می‌کنیم که هیچ کمبودی در هیچ کالایی اتفاق نیفتد چرا که این کمبود منجر به برهم خوردن تعادل در بازار می‌شود بنابراین حفظ تعادل بین عرضه و تقاضا نکته اساسی است که باید به آن توجه کنیم.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز