ارزان شدن دلار هم قیمت طلا را کم نکرد

با توجه به کاهشی شدن نرخ دلار، آنطور که انتظار می‌رفت سکه و طلا کاهش چندانی در مقایسه با دیروز نداشتند. در حال حاضر قیمت هر گرم طلای 18 عیار با افت ناچیز 0.53 درصدی نسبت به دیروز، یک میلیون و 160 هزار و 100 تومان شد. نرخ سکه امامی هم در مقایسه با روز گذشته 19 هزار تومان کم شد و به محدوده 11 میلیون و 863 هزار تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار رمزارزها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر با توجه به همبستگی شدید قیمت طلا و دلار، نرخ این فلز گرانبها کمی با کاهش نرخ دلار کم شد. اما با وجود افت مداوم قیمت دلار طی 24 ساعت اخیر، قیمت طلا و سکه چندان کاهش پیدا نکرد. به نظر مانع اصلی این موضوع رشد نرخ اونس باشد.

نرخ اونس با افزایش 0.12 درصدی نسبت به دو روز گذشته، به مرز هزار و 761 دلاری رسیده است. اخبار بین المللی حاکی از بهبود مجدد اوضاع بازار طلای جهانی و افزایش امیدواری‌ها نسبت به آن است. به گفته تحلیلگران بازار طلای جهانی، مسئله رکود تورمی با افزایش بحران انرژی دوباره قوت گرفته و باعث رشد قیمت اونس طلا شد.

به عبارتی مسئله کمبود انرژی دورنمای فنی جدیدی را برای طلا نشان داد و امیدواری‌ها را نسبت به آن بالا برد. شون لاسک، از مدیران شرکت والش تردینگ، معتقد است قیمت‌های بالاتر انرژی احتمالا وضعیت بازار طلا را بهبود می‌بخشد. در واقع با افزایش قیمت انرژی، نرخ طلا هم پله پله بالا خواد رفت.

آریاک سفر

رکود بازار طلای داخلی همچنان ادامه دارد

به گفته محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس دوم اتحادیه طلا، خرید و فروش این فلز گرانبها در آستانه روز 28 صفر به پایین‌ترین میزان ممکن رسیده است.

کشتی‌آرای معتقد است که رکود بازار طلا تحت تاثیر بالا بودن سطح انتظارات تورمی ناشی از حواشی برجام بالا رفت. به همین دلیل نه با افزایش قیمت یک هفته اخیر و نه افت کنونی نرخ این فلز گرانبها، میزان تقاضا تغییر نکرد و همچنان حجم معاملات در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارد.

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز