ارزان ترین وام مسکن را این روزها می توان خرید

لست سکند

رکورد ارزانی وام مسکن شکسته شد. کاهش هزینه اوراق وام مسکن در آذرماه باعث شده نرخ سود در این بازار به کمتر از ۲۱ درصد برسد.

به گزارش کاماپرس، روند ارزانی وام مسکن ادامه دارد. در روز نهم آذرماه رکورد جدیدی به نام وام مسکن ثبت شد. در این روز کاهش قیمت خرید اوراق تسهیلات به نازلترین حد خود در پاییز رسید. در ۹ آذرماه هزینه خریداوراق مسکن نسبت به روز گذشته‌اش 2 هزار و 200 تومان ارزان تر ثبت شد.

این روند ارزانی تا جایی ادامه داشت که حالا هزینه هر کدام از اوراق 62 هزار و 400 تومان است. اعتبار هر ورق در بازار مسکن 500 هزار تومان است و به اعتبار هر ورق می توان 500 هزار تومان وام مسکن دریافت کرد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

مبلغ وام برای مجردین 140 میلیون تومان و برای متاهلین 240 میلیون تومان است. بر همین اساس مجردها باید 280 ورق بخرند و و متاهلین به 480 ورق نیاز دارند.
حالا و با این کاهش قیمت اوراق تسهیلات باعث مجردها برای دریافت وام مسکن 17 میلیون و 500 هزار تومان و متاهلین حدودا 30 میلیون تومان پول پرداخت می کنند.

راز آسمان پایتخت

ارزانی وام مسکن چه دلایلی دارد؟

به گزارش اقتصاد نیوز کاهش قیمت اوراق ناشی از کاهش تقاضای اوراق وام مسکن بوده است. این افت خرید احتمالا به دو دلیل رخ داده است. عامل اول می تواند ناشی از آن باشد که اشخاص تمایل کمتری به حضور در بازار مسکن دارند. در همین خصوص مرور آمارهای معاملات مسکن نشان می دهد که در آبان ماه به طور کلی تعداد معاملات دچار افت قابل توجهی شده است. بنابراین تقاضای کم در این بازار نیز می تواند در ادامه روند کاهشی معاملات در بازار مسکن باشد.

  • برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

اما عامل دیگری که منجر به افت تقاضا شده می‌تواند ناشی از کمتر شدن جذابیت این بازار برای متقاضیان باشد. از آنجا که ارزش متوسط برای هر متر مربع زمین مسکونی که در آبان معامله شده نزدیک به 27 میلیون و 200 هزار تومان بوده و متوسط متراژ تقریبا 84 مترمربع محاسبه شده است این وام حد کمی از این هزینه‌ها را می تواند پوشش دهد.

در همین راستا ارزش معامله هر خانه 84 متری در آبان ماه 2 میلیارد و 284 هزار تومان ارزیابی می شود. وام مجرد‌ها در این بازار تنها 6 درصد این هزینه و این وام برای متاهلین 12.25 درصد هزینه هایشان را پوشش می دهد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز