عرضه اولیه سیتا : اعتراض به اختلال سامانه های معاملات کارگزاری ها

سامانه معاملات کارگزاری ها و هسته معاملاتی بورس در عرضه اولیه سیتا نیز ادامه داشت و پیام ها و کامنت های انتقاد آمیز فراوانی از این معضل در سایت ها و کانال های بورسی منعکس شد.

به گزارش کاماپرس، معضل ضعف زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری بورس و کارگزاری های بورسی موضوع تازه ای نیست اما با هر عرضه اولیه ای این معضل حاد شده و تلخی آن در کام فعالان بورسی تازه می شود.

تماس ها و کامنت های متعدد بورس بازان در سایت ها و کانال های بورسی حکایت از بروز اختلال در سامانه معاملاتی کارگزاری ها و هسته معاملات سازمان بورس در تمام ساعات عرضه اولیه سیتا – زمان معمول و زمان تمدید شده برای این عرضه – در روزجاری دارد. این معضل تنها مربوط به کارگزاری های شناخته شده تر بورسی نیست بلکه مشتریان کارگزاری های کمتر شناخته شده نیز از وضعیت سامانه معاملات این شرکت ها دل خوشی ندارند.

این معضل در کنار معضل سامانه های پرداخت ، نارضایتی سهامداران و فعالان بورسی از این عرضه اولیه های پر استرس و ناخوشایند را به دنبال دارد اما با وجود انعکاس مکرر این مشکلات نه کارگزاری ها اقدام جدی برای ارتقاء زیرساخت های خود انجام می دهند و نه مسئولان بورسی جز تکرار وعده ها و گفتار درمانی دست به اقدام جدی و ملموس می زنند.

اختلال در سامانه های معاملاتی کارگزاری ها ؛ دردی مزمن که درمان ندارد

آریاک سفر

فعالان بورسی بارها این درخواست را از مسئولان بورس مطرح کرده اند که نظارت خود را بر عملکرد کارگزاری ها افزایش دهند و اگر به رقابتی بودن فضا بین کارگزاری ها معتقدند، رتبه بندی های به‌روز تری از عملکرد کارگزاری ها و رضایت مشتریان از عملکرد این شرکت ها منتشر کنند.

متاسفانه به نظر می رسد مسئولان سازمان بورس گوش به روی این اعتراضات بسته اند و تنها با جابجا کردن زمان عرضه اولیه ها و تمدید یک ساعته یا دو ساعته زمان عرضه ، مشکلات زیرساختی کارگزاری ها و هسته معاملات سازمان بورس را سرپوش می گذارند.

کوتاه سخن اینکه عرضه اولیه سیتا درد ضعف زیرساخت های بورس و کارگزاری ها را بار دیگر به نمایش گذاشت بدون آن که امید چندانی به درمان این درد در افق پیش رو وجود داشته باشد.

بر اساس گزارش های دریافتی عرضه اولیه سیتا با اختلالاتی در سامانه های معاملاتی کارگزاری های آگاه، مفید، مشاوران سهام و بسیاری دیگر از کارگزاری ها همراه بوده است.

انتهای پیام

مرتبط با : سیمان تامین
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز