احداث کانال عظیم 11 کیلومتری در شهر جدید عربستان

ژیوار

صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی اعلام کرد طی پروژه‌ای قصد دارد یک کانال مصنوعی به طول ۱۱ کیلومتر و عرض ۱۰۰ متر را احداث کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، عربستان سعودی به‌عنوان بزرگترین تامین کننده نفت جهان، در حال هماهنگی خود با نظم نوین جهانی و کاهش تکیه بر طلای سیاه است. این کشور با کمک پروژه‌های بلندپروازانه ای مانند نئوم و لاین تاکنون توسعه‌های شهری مدرنی را به نمایش گذاشته و اخیرا از شهرک ساحلی «مرافی» (MARAFY) نیز پرده برداشت.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

این شهرک که قرار است در منطقه شمالی جده، ساخته شود به دلیل عدم وجود منبع آبی، در ابتدا باید مهندسی شود. عربستان به‌عنوان یک کشور واقع در منطقه خشک پیش از این کانالی نداشته و این پروژه رسما ساخت اولین کانال این سرزمین را رقم خواهد زد.

طبق اطلاعات منتشر شده، ساخت این کانال به طول ۱۱ کیلومتر و عرض ۱۰۰ متر فقط کاربرد زیبایی و تفریحی نداشته و‌ بر روی اهداف کشتیرانی نیز تمرکز خواهد کرد. مقامات سعودی قصد دارند در شهر مرافی بیش از ۱۳۰ هزار نفر را سکونت داده و آن را به سطح شهرهای بزرگ جهان مانند شیکاگو، استکهلم، هامبورگ و لندن برسانند. از دیگر امکانات این شهر می‌توان به میراث فرهنگی و معماری و سیستم حمل و نقل چندوجهی اشاره کرد.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز