آغاز فاز کاهشی قیمت دلار

لست سکند

قیمت دلار طی روز جاری نسبت به دیروز 45 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 27 هزار و 983 تومانی رسید. نرخ یورو، مانند دلار، در مقایسه با دیروز 41 تومان کم شد و در محدوده 31 هزار و 992 تومانی توقف کرد. به نظر کارشناسان بازار، افزایش سودگیری‌ها دلار را به کانال 27 هزار تومانی بازگرداند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخلاف گفته‌ها و نظرات کارشناسان برخی معامله گران متعقدند که این اخبار ناشی از آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران بود که قیمت دلار را به کانال 27 هزار تومانی بازگرداند. در واقع زمانی که معامله گران مشاهده کردند عرضه ارز به شکل معناداری در حال رشد است با اطمینان در موقعیت فروش قرار گرفتند و همین امر نرخ دلار را وارد مدار نزولی کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

اما با این حال این موضوع هم در حالت ابهام قرار دارد. اخیرا سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت و گویی آزادسازی منابع بلوکه شده ایران را تایید نکرده است. طبق سخنان وزارت خارجه آمریکا، این موضوع از سمت ایالات متحده به هیچ عنوان مورد تایید نیست و تحریم‌های کنونی ایران همچنان پابرجا بوده و ادامه دارد.

راز آسمان پایتخت

نرخ دلار همچنان تحت تاثیر برجام

به اعتقاد بعضی از کارشناسان ارزی، مذاکرات برجام همچنان عامل اصلی نوسانات هیجانی نرخ دلار است و در صورتی که اخبار منفی درباره رشد نرخ دلار منتشر شود، احتمالا دوباره خریداران جدید بیشتری وارد بازار شده و نرخ این ارز خارجی به سمت کانال‌های قیمتی بالاتر حرکت خواهد کرد. اما در حال حاضر پیش بینی‌ها درباره نرخ دلار تا پایان روز جاری کاهشی است. شاید خبر یا اتفاقی باعث شود که بار دیگر موج جدیدی از خریدها در بازار ارزی شکل بگیرد.

امروز قیمت پوند، دیگر ارز مهم بازار، افزایش پیدا کرد. نرخ این ارز خارجی با رشد 141 تومانی نسبت به روز گذشته، به محدوده 37 هزار و 957 تومانی رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز