چرا روند کاهش نرخ دلار کند است؟

لست سکند

دلار با کاهش قیمتی 129 تومانی به محدوده 28 هزار و 511 تومان رسید. نوسان کم این ارز خارجی شاید به دلیل انتشار اخبار مثبت پیرامون حوزه ارزی کشور باشد. با این حال نرخ دلار هنوز از مرز 28 هزار و 500 تومانی پایین نیامده است. همچنین قیمت یورو مانند دلار نسبت به دیروز افت کرده و در محدوده 32 هزار و 626 تومانی قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برخی کارشناسان معتقدند که شدت وخامت اوضاع کشور باعث شده تا بازار ارز دیگر نسبت به اخبار واکنش چندانی نشان ندهد. می‌توان گفت معامله گران این بازار منتظر عملی شدن اخبار هستند و دیگر حرف‌ در این بازار موثر نیست. در واقع به اعتقاد معامله گران در صورتی بازار اصلاح قیمتی را از سر خواهد گرفت که نسبت به وضعیت عرضه بازارساز و آینده مذاکرات هسته‌ای اطمینان خاطر بیشتری داشته باشد.

اخبار مهم امروز:

از آنجا که بارها زمان آغاز مذاکرات به تعویق افتاده و هنوز هم سرنوشت شروع این مذاکرات چندان مشخص نیست برخی معامله گران نسبت به شرایط بدبین شده‌اند و این موضوع باعث شده تا تقاضای جدید وارد بازار شود. با وجود اخبار مثبت دیگری مثل آزادسازی 3 میلیارد دلار دارایی بلوکه شده ایران، باز هم جریان رشد نرخ دلار متوقف نشد.

راز آسمان پایتخت

نظرات مختلف درباره اثر ضعیف اخبار مثبت ارزی

به این دلیل که برخی کارشناسان معتقدند که اثر آزادسازی این میزان دارایی از قبل پیش خور شده و همچنین عده‌ای از معامله گران هم این موضوع را صرفا جو روانی ایجاد شده برای توقف نرخ دلار یا کاهش آن تلقی کرده‌اند.

با این حال علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، نسبت به بهبود وضعیت ارزی کشور در آینده ابراز امیدواری کرده و اعلام کرده که به زودی خیلی از موانع و مشکلات این حوزه رفع خواهد شد.

در حال حاضر نرخ پوند هم به محدوده 38 هزار و 385 تومانی رسیده که نسبت به روز قبل 199 تومان کاهش داشته است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز