آشنایی با فواید بازی فکری برای کودکان

بازی فکری

والدین با آگاهی داشتن در زمینه انتخاب بازی فکری مناسب برای کودکان می‌توانند آنها را تبدیل به فردی مفید برای جامعه کنند و باعث تقویت اعتماد به نفس کودکان و افزایش آگاهی آنها از خود و جهان در ورود به جامعه شوند.

به گزارش کاماپرس، حق بازی به عنوان یکی از اساسی‌ترین شرایط برای سلامتی کودکان محسوب می‌شود که حتی سازمان ملل متحد آن را به عنوان یک حق جهانی برای کودکان تبیین کرده است. بازی‌های فکری یکی از مهمترین شیوه‌های یادگیری کودکان خردسال و پیش دبستانی است. این امر یادگیری را به صورت رسمی در دوران کودکی پایه‌گذاری می‌کند و کودک را قادر به توسعه ارزش خود می‌کند.

این یادگیری از بازی‌های فکری، اساسا برای موفقیت کودکان در آینده در کلاس درس، تعاملات اجتماعی و نحوه برخورد با هنجارها تا آغاز تفکر علمی کودکان تمرکز دارد و باعث تقویت هوش هیجانی، خلاقیت و استدلال‌های فکری در کودکان می‌شود.

آیا می دانید بازی استوژیت چیست و چگونه صورت می گیرد و چه تاثیراتی بر ذهن انسان دارد؟ ما به شما خواهیم گفت؛ لطفا تا پایان این مطلب را مطالعه نمایید. بازی استوژیت یکی از انواع بازی های کارتی است که با جذابیت، هیجان، کنجکاوی و تخیل همراه است.

این بازی فکری برای تمامی سنین از کودکی تا بزرگسالی مناسب است. نحوه ی انجام آن بدین صورت است که استوژیتاک که در واقع به عنوان معبر خواب های پادشاه دربار می باشد، از قصر فرار می کند و بازی کنان باید برای رسیدن به این جایگاه با یکدیگر رقابت کنند. شامل 94 کارت می باشد که هر یک از آن ها حاوی اشکال و تصاویر جذاب برای کودکان و بزرگسالان است که یکی از این کارت ها، به عنوان تعبیر خواب پادشاه می باشد.
به گزارش ایسنا، تحقیقات نشان داده بازی فکری استوژیت تاثیرات مثبتی بر قسمت های مختلف ذهن انسان دارد؛ به طوری که می توان گفت استوژیت هر دو نیم کره ی مغز را به طرز شگفت انگیزی تقویت می کند. نیم کره ی راست مغز به بخش های منطقی و نیم کره ی چپ به قسمت های عاطفی، تخیلی یا هنری انسان مربوط است. یکی دیگر از آثار مثبت این بازی فکری تقویت مهارت های اجتماعی و سرگرمی اعضای خانواده در کنار یکدیگر است. اگر شما نیز به دنبال هیجان، نشاط، سرگرمی، تقویت ذهن، افزایش اعتماد به نفس در کنار اعضای خانواده خود می باشید. این محصول می تواند به شما کمک کند.

آریاک سفر

آشنایی با بازی فکری جالیز 
جالیز یکی دیگر از انواع بازی های فکری ایرانی می باشد که توسط آقای محسن پور رمضانی در سال 2017 طراحی شده است. این بازی در واقع نسخه ی تغییر یافته ی بازی بونانزای آلمانی می باشد که به وسیله ی کارت صورت می گیرد. نحوه ی انجام آن بدین صورت است که هر بازیکن کارت های اقتصادی و جالیز های خود را دارد. محور این بازی فکری حول سه فعالیت کاشت محصولات کشاورزی، معامله با هم بازی ها و فروش و دریافت محصول می باشد. این بازی یکی از جذاب ترین و سرگرم کننده ترین بازی های کارتی است که ساعت ها شما را به خود مشغول می کند و هرگز خسته نخواهید شد.
آشنایی با بازی فکری پایاپای 

این بازی فکری نیز هم چون استوژیت و جالیز یکی از انواع بازی هایی است که با استفاده از کارت انجام می شود. این سرگرمی بسیار هیجان آور، نشاط آور، پر سر و صدا و سرعتی است. بازی پایاپای همان طور که از نامش پیداست پیرامون معامله ی بین بازی کنان می گردد. نسخه ی اصلی آن بازی فکری پیت می باشد که در سال 1903 شکل گرفته است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز