وعده سایپا برای فروش شاهین بدون قرعه کشی

گروه خودروسازی ساپیا پس از صحبت‌ها و شایعات بسیار در رابطه با حذف قرعه کشی‌ها، قرار است برای نخستین بار فروش خودرو شاهین بدون قرعه کشی را اجرایی کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده که قصد دارد برای نخستین بار، با فروش خودرو شاهین بدون قرعه کشی، در مسیر حذف قرعه کشی خودروها در طرح‌های پیش فزوش گام بردارد. فروش بدون قرعه کشی خودرو شاهین از سمت گروه خودروسازی سایپا از این هفته آغاز شده و تا پایان تکمیل ظرفیت آن ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی خودرو شاهین

خودرو شاهین ساپیا که پس از طی یک مسیر طولانی بر روی خط تولید رفت، در مقایسه با محصولات قبلی سایپا، خودرو زیبا و جادار و ویژگی‌های رفاهی و امکانات ایمنی متعددی است. این خودرو با یک پیشرانه 4 سیلندر 8 سوپاپه و با حداکثر قدرت 110 اسب بخار عرضه شده و همچنین حداکثر گشتاور و حداکثر سرعت آن به ترتیب، 178 نیوتن در متر و 190 کیلومتر در ساعت برآورد شده است.

راز آسمان پایتخت

گفتنی است، سایپا در تولید خودرو شاهین، بر روی پیشرانه قدیمی M15، توربوشارژر نصب کرده است، که موجب کشش بیشتر و بهتری در مسیرهای سربالایی می‌شود؛ از دیگر مزایای این خودرو می‌توان به طراحی داخلی آن اشاره کرد که مجهز به یک فرمان برقی نرم، دید کافی به اطراف و صندلی‌های راحتی است که تجربه یک رانندگی نسبتا راحت و قابل قبول را در اختیار راننده و سرنشینان می‌گذارد.

با این حال باید در نظر داشت که خودرو شاهین از متریال داخلی با کیفیت پایین استفاده کرده و همچنین دارای معایب دیگری چون فقدان آپشن‌هایی مانند ESP، قدیمی بودن ساختار موتو 8 سوپاپه آن و همچنین مشکلات نگهداری از پیشرانه توربو برخوردار است.

آیا قرعه کشی خودروها حذف می‌شود؟

بحث‌های مرتبط با حذف قرعه کشی خودروها از زمانی آغاز شد که وزیر صنعت و معدن در دی ماه سال گذشته اعلام کرد در سال 1401 با حذف قرعه کشی خودروها، عرضه خودرو باید متناسب با تقاضا صورت بگیرد؛ او همچنین در اسفند ماه سال گذشته بار دیگر در ارتباط با این موضوع، ضمن اشاره به حل تدریجی مسئله برابری عرضه و تقاضا به حذف تدریجی این قرعه کشی‌ها اشاره کرد.

گفتنی است، با آغاز سال 1401، وزیر صنعت و معدن مجددا هفته گذشته اظهار کرد که حذف قرعه کشی خودروها از برنامه‌های سال 1401 است و با تولید حدود یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو، به تدریج عرضه و تقاضا در بازار خودرو برابر شده و به تدریج قرعه کشی از فرایند فروش خودروها حذف خواهد شد. وزیر صنعت و معدن در حالی وعده تولید یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو را داده، که این رقم در سال گذشته از 900 هزار دستگاه و حتی از میزان تولید خودرو در سال 1399 نیز کمتر بوده است.

لازم به ذکر است صبح امروز، مرحله جدید پیش فروش 4 خودرو از محصولات سایپا شامل تیبا اس ایکس، ساینا اس، کوییک دنده‌ای، و همینطور وانت اس ای 151 آغاز شده است. مهلت شرکت در این پیش فروش تا پایان روز 30 فروردین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز