مراحل شگفت انگیز رنگ کردن بزرگترین هواپیماهای مسافربری دنیا (ویدیو)

ژیوار

رنگ آمیزی و طراحی بدنه هواپیماهای مسافربری مهمترین ویژگی آن هاست که پیش روی همه قرار دارد. فناوری مدرن به این موضوع بیشتر از آن چه به چشم می آید اهمیت داده است. جالب است بدانید ، علاوه بر موتور قوی و تجهیزات دیگر، رنگ آمیزی هواپیما یا دیگر وسایل نقلیه بزرگ نیز می تواند بر نرم و منظم کار کردن آن تأثیرگذار باشد. در این ویدیو با نحوه رنگ آمیزی هواپیماهای بزرگ جهان آشنا می شویم.

به گزارش کاماپرس، رنگ آمیزی در افزایش طول عمر، ایمنی و عملکرد یک هواپیما بسیار موثر است. رنگ آمیزی مناسب یک هواپیما مقاومت هواپیما در برابر هوا را پایین می آورد ولی آیا می دانید از میان این همه رنگ چرا هواپیماها بیشتر به رنگ سفید در می آیند؟

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

دریان سفر امید

در پاسخ باید گفت که رنگ سفید بیشتر از هر رنگ دیگری نور خورشید را منعکس می کند و به این ترتیب گرم شدن بدنه و آسیب های ناشی از پرتوهای خورشیدی آن را کاهش می دهد. این اتفاق نه تنها برای بدنه خارجی، بلکه برای داخل هواپیما نیز اتفاق می افتد. در بسیاری از هواپیماها با استفاده از یک نازل بسیار پرفشار لایه خیلی نازکی از رنگ روی بدنه پاشیده می شود. بعضی قسمت ها نیز با لایه نازکی از یک ماده شبیه کاغذ پوشیده می شوند و بعد از پاشیده شدن لایه های رنگ، کاغذ برداشته می شود تا طبق خواسته شرکت تولید کننده طراحی و رنگ آمیزی شود.

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز