شاسی بلند هیوندای آیونیک 5 خودرو سال 2022 جهان شد (ویدیو)

شاسی بلند تمام برقی آیونیک 5 در نمایشگاه بین المللی نیویورک در هر سه دسته ای که نامزد شده بود برنده شد. این کراس‌اوور نوآورانه اولین خودرو در عصر نوین هیوندای است که بر اساس پلتفرم اختصاصی و بسیار پیشرفته E-GMP ساخته شده است. این خودرو در سال 2022، عنوان های بهترین خودرو سال، بهترین خودرو برقی سال و بهترین طراحی سال را از آن خود کرده است.

به گزارش کاماپرس، هیوندای آیونیک 5 توسط یک هیئت ژوری متشکل از 102 خبرنگار حوزه خودرو از 33 کشور جهان به عنوان خودرو سال انتخاب شده است. این خودرو نوآورانه که پیشتر نیز بارها مورد ستایش جهانیان قرار گرفته بود، توانست بر 27 رقیب سرسخت چیره و سرانجام در هر سه حوزه ای که نامزد شده بود پیروز شود.

ویژگی های منحصر به فرد هیوندای آیونیک 5

آیونیک 5 نخستین مدل از خط تولید اختصاصی هیوندای برای خودروهای تمام برقی است. این خودرو از پلتفرم E-GMP (پلتفرم ماژولار برقی جهانی) بهره می برد، و باتری آن ظرف فقط 18 دقیقه بین 10 تا 80 درصد شارژ می شود، کابین آن نیز بسیار جادار است. این خودرو هنگامی که تک دیفرانسیل (2WD) و مجهز به باتری 77.4 کیلوات بر ساعتی باشد، حدود 480 کیلومتر برد خواهد داشت. آیونیک 5 همچنین از فناوری Vehicle-to-Load (V2L)، سیستم ارتباطی پیشرفته و سیستم های دستیار راننده بهره می برد و تجربه بسیار خوشایندی در اختیار راننده و سرنشینانش قرار می دهد.

آریاک سفر

کمپانی هیوندای معتقد است آیونیک 5 دستاوری بزرگ و محوری است و این خودروساز را به یک پیشتاز در ارائه نسل جدید خودروهایی تبدیل خواهد کرد که از پلتفرم E-GMP بهره می برند.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز