بزرگترین جت های جنگنده دنیا در سال 2022 (ویدیو)

لست سکند

برنامه ریزی های اولیه برای تولید جت های جنگنده موسوم به نسل ششم مدتی است که آغاز شده است و تا اینجای کار ایالات متحده، انگلستان، ژاپن، آلمان و چین عزم خودشان را برای تولید آن ها جزم کرده اند. در این ویدیو به بررسی بزرگترین جت های جنگنده نسل پنجم و ششم را تماشا می کنیم.

به گزارش کاماپرس، جنگنده های نسل پنجم از ویژگی پنهانکاری بهره می بردند و بدنه هایی صاف و صیقلی داشتند که جنگ افزارها در درون شکم شان قرار می گرفت و رادارها به سختی می توانستند آن ها را ردیابی کنند. با این که جنگنده های نسل پنجم قادرند روی بدنه خودشان سوخت و سلاح حمل کنند، اما این کار ویژگی پنهانکاری شان را بی اثر می کند. از دیگر خصوصیات این نسل از جنگنده ها می توان به تجهیز شدن به رادارهایی با خاصیت اسکن فعال، بهره مندی از موتورهایی بسیار قوی برای حرکت با سرعت مافوق صوت بدون نیاز به پس سوزی اشاره کرد.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

راز آسمان پایتخت

البته تاکنون اطلاعات دقیقی در مورد نسل ششم جنگنده ها در دست نیست اما به نظر می رسد برد بیشتری داشته باشند و بتوانند سلاح های بیشتر و سنگین تری را حمل کنند. آن طور که پیداست هوش مصنوعی در نسل ششم جنگنده ها نقش مهمی خواهد داشت و در زمینه پردازش داده ها دستیار خوبی برای خلبان خواهد بود. این امکان نیز وجود دارد که خلبان صندلی عقب به جای کنترل رادار، تعداد زیادی هواپیمای کوچک بدون سرنشین را هدایت کند. انتظار می رود این نسل از جنگنده ها بعد از سال 2030 میلادی آسمان ها را جولانگاه خودشان بکنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز