بحران هواپیماهای بدون مسافر در آسمان انگلستان

ژیوار

تقریباً 500 “پرواز ارواح” در ماه بین اکتبر تا دسامبر 2021 از بریتانیا انجام می شود. اطلاعات نشان می دهد که هیترو، آبردین، منچستر، استانستد و نورویچ پنج فرودگاه اصلی برای چنین پروازهایی در طول دوره بوده اند. پروازهای ارواح به پروازهایی گفته می شود که بدون مسافر یا کمتر از 10 درصد ظرفیت مسافر هستند.

به گزارش کاماپرس پرواز هواپیماها یکی از عوامل آلودگی آب و هوا است و باعث خشم کسانی شده است که برای اقدام در مورد بحران آب و هوا تلاش می‌کنند. گاردین در فوریه فاش کرد که تقریباً 15000 پرواز ارواح از زمان شروع همه‌گیری کووید-19 در مارس 2020 تا سپتامبر 2021 در بریتانیا انجام شده است. شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا در ژانویه اعلام کرد که باید 18000 پرواز “غیر ضروری” را تا ماه مارس انجام دهد.

این گونه پروازها در فرودگاه های شلوغ سیستمی را مقصر دانسته اند که به موجب آن خطوط هوایی معمولاً باید 80 درصد پروازهای خود را، خالی یا غیر خالی، انجام دهند تا جایگاه فرود خود را حفظ کنند. این قانون در طول همه‌گیری به حالت تعلیق درآمد و در اکتبر 2021 مجدداً با 50 درصد اعمال شد، اما به نظر نمی‌رسد که تغییر قابل توجهی در تعداد پروازهای ماهانه ارواح ایجاد کند.

دریان سفر امید

سارا اولنی، نماینده لیبرال دموکرات و سخنگوی حمل و نقل گفت: «مردم سزاوار شفافیت هستند. ولی آنها آن را از این صنعت دریافت نمی‌کنند که بر روی این رویه پلید سرپوش می گذارد، و وزرا در این خلاء جدی مسئولیت‌پذیری سهیم هستند. بازنگری دولت در مورد پروازهای ارواح مدتهاست که به تعویق افتاده است. و باید تصمیمی جدی گرفته شود.

الکس سوبل، نماینده حزب کارگر و رئیس گروه پارلمانی فراحزبی خالص صفر، گفت: اگرچه سفرهای بین‌المللی تا حدودی بهبود یافته است و نیازی به پرواز هواپیماهای خالی به مراکز یا برای تعمیر و نگهداری وجود ندارد، به نظر می‌رسد خطوط هوایی این کار را نکرده‌اند. پروازهای ارواح خود تعادل آب و هوایی را تخریب می کنند.

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز