حمایت دلار و اونس از قیمت طلا و سکه

ژیوار

با توجه به ادامه دار بودن رشد قیمتی اونس و افزایش یکباره نرخ دلار، قیمت طلا و سکه بازار داخلی هم صعودی شده است. هم اکنون هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز قبل 0.43 درصد بالا رفته و در محدوده یک میلیون و 250 هزار و 600 تومانی قرار دارد. قیمت سکه هم در مقایسه با دیروز 0.01 درصد بالا رفته و به مرز 12 میلیون و 452 هزار تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت دلار بازار آزاد امروز وارد کانال 27 هزار تومانی شد. در کنار این موضوع، رشد نرخ اونس هم به افزایش قیمت طلا و سکه بازار داخلی کمک کرد. در حال حاضر نرخ اونس نسبت به روز گذشته رشد 0.65 درصدی پیدا کرده و در محدوده هزار و 927 دلاری قرار دارد. با وجود صعودی بودن نرخ اونس، کارشناسان معتقدند که اکنون این فلز گرانبها برای افزایشی ماندن خواهان محرک جدیدی است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

کارشناسان فعال حوزه طلا معتقدند که تحولات جنگ روسیه و اوکراین هنوز هم مهم‌ترین بازیگر در بازار اونس است. طی روز جاری دوره جدید مذاکرات صلح روسیه و اوکراین که در ترکیه اتفاق افتاد، به پایان رسید.

ادامه دار بودن رشد قیمت طلا به چه علت است؟

پیش نویس سند آتش بس که در این دوره مذاکرات آماده شده، هیچ کدام از سه خواسته قبلی روسیه نسبت به اوکراین را در خود جای نداده است. مذاکره کنندگان اوکراینی اعلام کرده‌اند که هیچ منطقه‌ای را واگذار نخواهند کرد. با این حال روسیه نسبت به پیشرفت سریع مذاکرات امیدوار است.

طرف روسی در این جریان مذاکرات اعلام کرده که از تحرکات نظامی در کی یف کم خواهد کرد و با پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا مخالفتی ندارد. با این وجود هنوز سرنوشت جنگ روسیه و اوکراین مشخص نیست و همین عامل باعث شده تا نرخ طلا، هر چند به سرعت محدود، رشد پیدا کند.

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز