نرخ اونس ریخت؛ قیمت طلا و سکه عقب کشید

ژیوار

این روزها با توجه به جنگ و تورم شکل گرفته همه بازارهای مالی نوسان دارند. بازار طلا و سکه هم از این شرایط مستثنی نیست. قیمت هر گرم طلای 18 عیار طی روز جاری نسبت به روز گذشته 7 هزار تومان کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 233 هزار و 700 تومانی رسید. نرخ سکه هم امروز در مقایسه با دیروز 56 هزار تومان افت کرد و در محدوده 12 میلیون و 444 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، افت همزمان قیمت دلار و اونس باعث شده تا نرخ سکه هم از مرز 12 میلیون و 500 هزار تومانی عقب نشینی کند. در صورتی که قیمت یکی از این اهرم‌ها بالا رود و نرخ سکه را به سمت محدوده 12 میلیون و 500 هزار تومانی سوق دهد، امکان افزایش ارزش بیشتر این فلزگرانبها دور از انتظار نخواهد بود. هم اکنون نرخ اونس هم با کاهش نسبتا زیادی همراه شده و به مرز هزار و 971 دلاری رسیده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

چرا قیمت اونس عقب نشینی کرد؟

با وجود اینکه کارشناسان طلا قیمت این فلزگرانبها را صعودی پیش بینی کرده‌ بودند، اما نرخ آن کاهشی شد. علت اصلی این کاهش قیمتی اونس هم به افزایش امیدواری‎ها درباره وجود یک راه حل دیپلماتیک برای پایان جنگ روسیه و اوکراین بازمی‌گردد.

ضمن اینکه طی 24 ساعت اخیر، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده آمریکا بالا رفت و این موضوع هم روی قیمت اونس اثر منفی گذاشت. هم اکنون فعالان بازار طلا علاوه بر اخبار جنگ روسیه و اوکراین، به نتیجه جلسه فدرال رزرو هم چشم دوخته‌اند. این جلسه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد. تصمیم گیری درباره نرخ بهره طی این جلسه، قاعدتا روی نرخ اونس، بازار طلای جهانی و همچنین قیمت طلا و سکه بازار داخلی موثر خواهد بود.

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز