قیمت مسکن بعد از توافق برجام چقدر کم می شود؟

ژیوار

هنوز نتیجه قطعی از مذاکرات برجام ارائه نشده ولی بازار پیش بینی‌ها درباره قیمت محصولات و خدمات مختلف بعد از توافق برجام داغ است. احتمالا افراد زیادی مایل به آگاهی از نرخ تقریبی انواع دارایی‌های مالی به خصوص قیمت مسکن هستند و می‌خواهند درباره این موضوع بیشتر بدانند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از خبرآنلاین، در صورتی که توافق برجام اتفاق بیفتاد، قیمت مسکن ریزش شدیدی خواهد داشت. این افت قیمتی خانه، بزرگ‌ترین کاهش نرخ آن در تاریخ خواهد بود. به گفته مصطفی‌قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک، در حال حاضر بازار فروش خانه در انتظار نتیجه مذاکرات برجام به سر می‌برد. در صورتی که توافق رخ دهد، شوک مثبتی به بازار وارد شده و فایل‌های فروش در ماه‌های آینده بیشتر خواهند شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

خسروی معتقد است که بعد از توافق برجام بازار به سمت خریدار معطوف خواهد شد و قیمت در این بخش با کاهش مواجه شده و به ثبات خواهد رسید. رئیس اتحادیه املاک اعلام کرده که با توجه به برنامه‌های دولت سیزدهم و تلاش‌های مسئولان این دولت، امکان افزایش قیمت در بخش خانه وجود دور از انتظار است.

نظرات در مورد میزان کاهش قیمت مسکن

به هر حال با توجه به این مسائل انتظار می‌رود بعد از توافق شاهد افت قیمت در بخش مسکن باشیم، اما ریزش نرخ در این قسمت 60 یا 70 درصد نخواهد بود. برخی از کارشناسان بازار مسکن هم این موضوع را تایید کرده‌اند، در واقع این افراد بیان می‌کنند که بعد از توافق ریزش بزرگی در قیمت خانه رخ خواهد داد که قابل توجه است.

هم اکنون که کشورهای غربی از بحث برجام و مسائل پیرامون توافق هسته‌ای با ایران دور شده‌اند و به موضوع درگیری اوکراین و روسیه توجه دارند. در حال حاضر شرایط غالب بازارهای مالی ایران هم حول همین موضوع می‌چرخد.

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز