مجلس و دولت باید به صورت جدی به بازار مسکن ورود کنند

به گفته نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، قوانین مصوب مجلس در ساماندهی بازار مسکن موثر نبوده و مجلس و دولت باید ورودی جدی‌تر داشته باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، اسماعیل حسین‌‎زهی گفت: بحث تکثیر قوانین موضوعی است که در ساماندهی بازار مسکن با آن مواجهیم. قوانین متعدد در این حوزه وجود دارد و هر بخشی قانون را به صورت خاصی تفسیر می‌کند. اگر قانونی یکپارچه در بحث مسکن وجود داشته باشد نظارت بر اجرای آن نیز دقیق‌تر خواهد بود.

حسین‌زهی ادامه داد: قانون جهش تولید مسکن قانون خوبی است و دولت را به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی مکلف کرده است. دولت هم می‌خواهد قانون را انجام دهد ولی آمادگی و توانایی مردم نیز ملاک است مثلا بخشی از ثبت‌نام کنندگان مبلغ مورد نیاز را ندارند که باید به اقساط و اعطای تسهیلات توجه بیشتری شود.

آریاک سفر

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث اخذ مالیات از خانه‌های خالی شاهد آن هستیم که برخی خانه‌های شناسایی شده برای ارگان‌های خاص هستند که سازمان مالیات باید به این موضوع ورود کرده و بر اساس قانون، مالیات دریافت کند. همچنین وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد نیز باید در شناسایی خانه‌های خالی همکاری کنند و سازمان مالیات باید روبه‌روی مالکانی که از مالیات فرار می‌کنند بایستد.

حسین‌زهی تاکید کرد: باوجود قوانینی که در مجلس مصوب شده است همچنان نابسامانی در بازار مسکن وجود دارد و لازم است که دولت و مجلس ورود جدی‌تری به این موضوع داشته باشند. بخشی از فعالان در حوزه ساخت و ساز و بنگاه‌های معاملاتی املاک قیمت‌ها را بالا می‌برند که باید نظارت جامعی در این راستا شکل گیرد. کمیسیون عمران نیز در حال بررسی طرحی است که حق‌الزحمه و حق کمیسیون بنگاه‌های املاک یکپارچه و نظارتی بر آن‌ها اعمال شود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز