قیمت طلا در بازارهای مختلف نزولی شد

ژیوار

امروز نرخ هر گرم طلای 18 عیار با کاهش 22 هزار و 600 تومانی نسبت به پنج شنبه گذشته مواجه شد و به مرز یک میلیون و 204 هزار تومانی رسید. سکه امامی هم در مقایسه با دو روز قبل 0.58 درصد افت نرخ داشت و در محدوده 12 میلیون و 40 هزار تومانی قرار گرفت. رکود اخبار برجامی و به تبع آن کاهش نرخ دلار، علت اصلی این افت قیمت جزئی طلا و سکه بازار داخلی تلقی می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، علاوه بر افت نرخ دلار، کاهش قیمت اونس هم از جمله مسائلی است که مانع از رشد قیمت طلا و سکه می‌شود. البته این افت قیمتی اونس طبیعی به نظر می‌رسد چون تنش میان اوکراین و روسیه از اواخر هفته گذشته تبدیل به آتش جنگ شد و همین عامل نرخ اونس را به شدت نزولی کرد. هم اکنون نرخ اونس از کانال هزار و 900 دلاری عقب نشینی کرده و در محدوده هزار و 889 دلاری به سر می‌برد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

انتظارات صعودی نسبت به ادامه دار بودن رشد نرخ طلا

این در حالی بود که معامله گران اونس انتظار چنین کاهش نرخی را نداشتند و همین افول قیمت فلز گرانبهای جهانی بسیار شوک آور محسوب می‌شد. مجموع این اتفاقات باعث شده تا نرخ سکه بار دیگر کانال 11 میلیون تومانی را تجربه کند. نرخ این فلزگرانبها در معاملات پشت خطی شب گذشته از 12 میلیون و 15 هزار تومان به محدوده 11 میلیون و 900 هزار تومانی افول کرد. همین عامل بیانگر ادامه کاهش قیمت سکه در بازار معاملات رسمی روز جاری بود.

با وجود اینکه شواهد و قرائن به نوعی ادامه دار بودن کاهش قیمت طلا را بیان می‌کند، اما آخرین نظرسنجی‌ها کیتکو نیوز نشان می‌دهد که احساسات معامله گران نسبت به رشد نرخ طلا همچنان صعودی است.

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز