باز هم صعود قابل توجه شاخص کل بورس

ژیوار

شاخص کل بورس امروز هم رشد داشت و نسبت به روز گذشته 25 هزار و 579 واحد افزایش پیدا کرد. این شاخص اکنون در محدوده یک میلیون و 284 هزار و 574 واحدی قرار دارد. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با روز قبل 2 هزار و 620 واحد بالا رفته و به مرز 327 هزار و 755 واحدی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، در نشست هم اندیشی با اعضای اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی در خصوص وضعیت کنونی بازار سرمایه عنوان کرده است: بازار سرمایه در حال حاضر پتانسیل این را دارد که موتور محرک اقتصاد کشور باشد. با وجود اتفاقات متعددی که در این بخش روی داده، مجموع ارزش بازار شرکت‌های بورسی باز هم بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

عشقی معتقد است که بازار سرمایه در حال حاضر نیاز به حمایت ندارد و آنچه که اکنون به این بخش آسیب وارد کرده در اصل به تصمیم‌های غیرمنطقی خارج از فضای بازار کاملا مربوط می‌شود. چون تصمیمات نادرست به راحتی سودآوری شرکت‌ها را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث نوسان بازار سرمایه می‌شود.

جزئیات بیشتر درباره وضعیت روز جاری بازار بورس

هم اکنون حجم معاملات خرد بازار بورس هم به 5 میلیارد سهم رسیده و ارزش آن هم تقریبا 29 هزار و 229 میلیارد ریال شده است. امروز نمادهای «کچاد»، «فارس» و «فولاد» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین ارزش معاملات روز جاری هم مربوط به نمادهای «شبندر»، «فولاد» و «شپنا» بود. نمادهای «کچاد»، «شتران» و «زاگرس» هم بیشترین افزایش قیمت پایانی را در روز جاری به ثبت رساندند.

امروز باز هم ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و هزار و 790 میلیارد ریال پول از این بخش بیرون رفت.

مرتبط با : سازمان بورس
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز