بورس از سراشیبی سقوط نجات پیدا کرد؟!

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شاخص کل بورس توانست با یک رشد چشم گیر 29 هزار و 595 واحدی نسبت به سه روز گذشته، به محدوده یک میلیون و 258 هزار و 963 واحدی برسد. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با چهارشنبه قبل 6 هزار و 378 واحد دیگر بالا رفت و در مرز 325 هزار و 134 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حجم معاملات خرد امروز بازار بورس 3.7 میلیارد سهم شد و ارزش آن هم به 18 هزار و 222 میلیارد ریال رسید. نمادهای «فولاد»، «فملی» و «فارس» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس روز جاری داشتند. بیشترین ارزش معاملات امروز بورس هم مربوط به نمادهای «فولاد»، «خودرو» و «بکاب» بود. نمادهای «هجرت»، «کروی» و «پترول» هم امروز در بازار بورس بیشترین افزایش قیمتی پایانی را تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

علاوه بر رشد نرخ دلار، به نظر کارشناسان بازار بورس به تصمیم هیئت دولت درباره الحاق مصوبه 10 بندی ستاد اقتصادی واکنش مثبت نشان داده است. به همین دلیل امروز اغلب نمادهای بورسی سبز رنگ بودند. این بسته حمایتی دولت تحت عنوان حمایت از بازار سهام شناخته می‌شود. محسن رضایی، معاون اقتصادی دولت، هم اعلام کرده که دولت به صورت جدی در پی حمایت از بازار سرمایه است و برای این کار برنامه بنیادی دارد.

میزان ورود پول حقیقی بازار بورس امروز چقدر بود؟

سرانجام امروز هزار و 100 میلیارد ریال پول وارد بازار سهام شد و بیشترین میزان آن هم مربوط به سه گروه محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و بخش سرمایه گذاری‌ها بود.

امروز شاخص فرابورس هم با رشد 320 واحدی نسبت به سه روز گذشته، روی پله 17 هزار و 354 واحدی ایستاد. تعداد معاملات انجام بازار فرابورس هم 211 هزار و 530 معامله اعلام شد. نمادهای «آریا»، «زاگرس»، «صبا» و «بپاس» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص فرابورس داشتند.

مرتبط با : سازمان بورس
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز