بازار خودرو تا سال آینده ساماندهی می‌شود

ژیوار

حسین دلاور، کارشناس بازار خودرو، اعلام کرده که با توجه به افزایش تولید خودروسازان طی ماه‌های اخیر، تکمیل و تجاری سازی خودروهای ناقص ایران خودرو و سایپا و همچنین کاهش تعهدات معوق می‌توان انتظار داشت طی سال آینده عرضه خودرو نظام مند شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دلاور معتقد است که بازار خودرو طی روزهای پایانی امسال مانند سال‌های گذشته با افزایش تقاضا روبرو است. این روزها خودروهای مدل 1401 در حال پیش فروش است و احتمالا مشتریان واقعی به سمت آن‌ها خواهند رفت، این مسئله بر قیمت خودروهای موجود موثر خواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

در حال حاضر این انتظارات تورمی و ادامه شیوه قرعه کشی خودرو است که باعث جذابیت بیشتر این بخش و رشد تقاضای کاذب برای خرید انواع خودرو می‌شود. برای ثبات حوزه خودرو و شکل‌گیری تعادل بین عرضه و تقاضا، باید وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا کند. به نظر ایجاد تقاضای کاذب در بازار خودرو مستقیما به مقوله وضعیت نامتعادل اقتصاد کشور بازمی‌گردد.

افزایش قیمت خودرو اتفاق خواهد افتاد؟

این کارشناس بازار خودرو معتقد است طی دو سال اخیر همیشه بازار خودرو در اواخر سال و دو ماه ابتدایی سال جدید معمولا با افزایش قیمت مواجه می‌شود. امسال هم پیش بینی می‌شود این 10 درصد افزایش قیمتی در بازار خودرو اتفاق بیفتد.

به منظور جلوگیری از این افزایش قیمت‌ها، وزارت صمت اعلام کرده بود که حذف محدودیت سند در رهن، آزاد شدن خودروهای در رهن سایپا و ایران خودرو و همچنین حذف قرعه کشی را در برنامه دارد. درباره حذف قرعه کشی هنوز اقدام خاصی صورت نگرفته و در واقع این برنامه مهم وزارت صمت محقق نشده است. باید دید سال آینده وزارت صمت برای این اقدام چه کاری انجام خواهد داد.

مرتبط با : ایران خودروسایپا
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز