واردات محدود خودرو در انتظار تصویب

لست سکند

به گفته عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401، شرط واردات 50 هزار خودرو سواری و 10 هزار ماشین‌آلات راهداری عوارض بالاست تا در نهایت بیش از 20 هزار میلیارد تومان درآمدزایی برای دولت به دنبال داشته باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایلنا، سیدعلی موسوی درباره واردات خودرو در کمیسیون تلفیق بودجه گفت: این طرح در کمیسیون تلفیق است و احتمالا در صحن تصویب نشود.

اخبار مرتبط را دنبال کنید:

موسوی ادامه داد: طرحی نیز پیش از این وارد شده بود که خودروها در منطقه آزاد با تعداد محدود شماره‌گذاری شوند و وارد سرزمین اصلی شوند، از آنها عوارض کسب کنند و برای موارد مختلف استفاده شود؛ البته این طرح تصویب نشد و دلیل آن آسیب به تولید داخلی و افتادن بازار در دست تولیدکنندگان خارجی اعلام شد.

راز آسمان پایتخت

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 درباره شرکت کروز گفت: شکایت از این شرکت به دادگاه کشیده شد زیرا یا قطعات گران وارد می‌کردند یا قطعه‌های داخلی را با قیمت زیاد به خودروسازان می‌فروختند و افزایش قیمت‌ها و تفاوت قیمت در بازار و کارخانه فقط به سود دلالان می‌شد که با تغییر مدیران امیدوار به تغییر مشکلات هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: وظیفه خودروسازان توجه به امنیت و کیفیت است و اگر خطایی صورت گیرد سرپیچی از وظیفه است. کمیسیون اصل 90 وظیفه نظارت و پیگیری دارد و مشکل قطعات سرپیچی خودروسازان از وظیفه است و باید این مشکلات بررسی و رسیدگی شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز