این روزها سهام خودرویی بورس مشتریان زیادی دارد!

ژیوار

شاخص کل بورس امروز هم نسبت به روز گذشته 4 هزار و 810 واحد دیگر کم شد و به مرز یک میلیون و 332 هزار و 641 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز طی روز جاری در مقایسه با دیروز، کاهش هزار و 99 واحدی را به ثبت رساند و در محدوده 352 هزار و 104 واحدی قرار گرفت. در این کاهش طولانی مدت شاخص کل، سهام خودرو همچنان جایگاه خاص خود را دارد و سرمایه زیادی را جذب خود کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «پارس» و «فملی» بیشترین اثر منفی و نماد «خودرو» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس داشت. بیشترین ارزش معاملات امروز هم مربوط به نمادهای «خودرو»، «خساپا» و «شپنا» بود. سهامداران نمادهای «حتوکا»، «سامان» و «خپویش» هم نسبت به دیگر نمادها سود بیشتری کردند، چون بالاترین افزایش قیمت پایانی امروز مربوط به این نمادها می‌شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

با وجود رکود بازار سرمایه، اما همچنان خرید سهام خودرویی داغ است. علت عمده این موضوع به اتفاقات مشابه زمستان 1394 باز می‌گردد. زمانی که دیگر نمادهای بازار رکود نسبی داشتند، اما سهام خودرویی میانگین رشد قیمتی بیش از 200 درصد را به ثبت رساند.

علت استقبال مردم از سهام خودرویی بورس چیست؟

آن زمان هم وضعیت بنیادی خودروسازان چندان جالب نبود با این حال توافق برجام، تصورات را درباره بازگشت شرکای خارجی صنعت خودروسازی تقویت کرد و به همین دلیل ارزش سهام این شرکت‌ها به سرعت افزایشی شد. بعد از برجام و ورود طرف‌های خارجی فعال در عرصه خودروسازی، اثرات مثبتی در بخش خودرویی شکل گرفت و ایران خودرو، یکی از دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران، به سود عملیاتی مناسبی دست پیدا کرد.

قاعدتا در شرایط حاضر که اخبار مثبت برجام بسیار پررنگ شده و امکان احیای توافق وجود دارد، مردم از سهام خودرویی بورس استقبال بیشتری به عمل می‌آورند.

مرتبط با : سازمان بورس
نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز