افزایش حقوقی برای کارکنان قوه قضائیه در کار نیست

ژیوار

مجلس با افزایش افزایش میانگین حقوق 6 میلیون تومانی کارکنان قوه قضائیه مخالفت کرده و این امر موجب شده تا کارمندان این دستگاه در برخی نقاط کشور اعتراضاتی را به راه بیندازند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اعتراضات چند روزه کارکنان مجتمع‎های قضایی در برخی نقاط کشور مشکلات جدی را در روند فعالیت‌های این بخش ایجاد کرده است. دلیل اعتراضات پایین بودن حقوق و تصویب نشدن طرح اضافه کاری در مجلس اعلام شد. چهارشنبه هفته گذشته مجلس اضافه حقوق 6 میلیون تومانی کارکنان قوه قضائیه را رد کرد، که با عنوان طرح «فوق العاده خاص» مطرح شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

طرح فوق العاده خاص یا افزایش حقوق قابل توجه از سال 1390 آغاز شد. اولین بار با این طرح افزایش حقوق قابل توجه درباره کارکنان انتقال خون و پزشکی قانونی صورت گرفت. از آن زمان تاکنون نماینده‌های مجلس برای مشاغل مختلفی خواهان اجرای این طرح فوق العاده خاص شدند.

اکنون این طرح برای کارکنان قوه قضائیه مطرح شده که به نظر آغازکننده آن محمد سرگزی، نماینده زابل در مجلس، باشد. سرگزی دارای دکترای حقوق جزا و از دادستان‌های سابق زابل است.

دولت پولی برای اضافه حقوق کارکنان قوه ندارد

مدتی مدیران ارشد قوه قضائیه به دنبال افزایش حقوق کارکنان این دستگاه بودند. حتی زمانی که در سامانه شفافیت حقوق برخی کارکنان منتشر و مشخص شد بعضی از آن‌ها ده‌ها میلیون تومان دریافتی دارند، مقامات قضایی نسبت به آن واکنش نشان دادند.

آن‌ها همواره عنوان کرده‌اند که دریافتی کارمندان قوه کم است. اما گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس بیانگر این است که حقوق کارکنان قوه به صورت میانگین 8 میلیون تومان بوده و در صورت تصویب طرح فوق العاده خاص تصویب، 6 میلیون دیگر به دریافتی آن‌ها اضافه می‌شد. در این صورت با توجه به تعداد کارمندان قوه قضائیه دولت مجبور بود سالیانه 6 هزار میلیارد تومان به کل پرداختی این بخش اضافه کند. اما دولت امکان چنین پرداختی را در شرایط حاضر ندارد و عنوان کرده که همه دستگاه‌ها باید از حقوق برابری برخوردار شوند.

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز