تلاش برای افزایش حقوق حداقلی 1401

لست سکند

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت و گو با خانه ملت اعلام کرد که این بخش به دنبال افزایش حداقل حقوق و میزان وام ازدواج در بودجه 1401 است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بر اساس پیشنهاد کمیسیون اجتماعی میزان حداقل حقوق در لایحه بودجه چهار میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده بود که آن هم به مبلغ 5 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. سقف پرداخت مالیات هم که برای مبلغ 5 میلیون تومان تعیین شده بود، تا 6 میلیون تومان بالا رفت.

درباره وام ازدواج نیز، سال 1400 مبلغ این وام برای هر زوج 70 میلیون تومان تعیین شد که در واقع زوجین 140 میلیون تومان دریافت می‌کردند. اکنون کمیسیون اجتماعی مجلس به دنبال رشد 100 درصدی مبلغ وام ازدواج است.

اسماعیلی بیان کرده که برای سال آینده هم مبلغ تشویقی وام ازدواج برای پسران کمتر از 25 سال و دختران کمتر از 23 سال پیشنهاد شده است. در چنین شرایطی هر کدام از زوج‌هایی که میزان سن آن‌ها کمتر از مقدار مشخص شده باشد، تقریبا 250 میلیون تومان وام با بازپرداخت 10 ساله دریافت خواهند کرد.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

ضمنا به گفته این نماینده، طی سال جاری ضامن کارمند برای دریافت وام ازدواج حذف شده و ارائه سفته معتبر یا افراد شاغل دارای چک معتبر کافی است.

سن بازنشستگی چقدر شد؟

با توجه به میزان حقوق‌های اعلام شده، افرادی که کمتر از 5 میلیون تومان حقوق می‌گیرند، معاف از مالیات هستند. سایر اشخاص هم باید به صورت پلکانی مالیات پرداخت کنند تا فشار چندانی به آن‌ها وارد نشود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره سن بازنشستگی هم بیان کرد که افزایش دو سال بازنشستگی از دیگر موارد لایحه بودجه بود که به طور کامل حذف شد. به پیشنهاد این کمیسیون این احکام که از ماهیت دائمی برخوردار هستند بهتر است در برنامه هفتم توسعه لحاظ شوند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “تلاش برای افزایش حقوق حداقلی 1401

  1. حمید گفته:

    چرا اینقدر از حقوق بازنشستگان هرساله از ابتدای سال صحبت میشود ولی هرگز از گرانی ها صحبت نمیکنند الان برنج داره به مرز 80تومن میرسه غیر از آن اجاره ها وحشتناکه آیا میشه با 5میلیلون فقط زنده ماند؟زندگی هیچ

  2. رضا گفته:

    حداقل بگیربیچاره رودریابید.توانی برایمان باقی نمانده سی سال رانندگی درجاده های کشوریک عضوسالم باقی نمونده چهارمیلیون حقوق کفاف دارودرمان نمیده.کجایی عدالت؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز