ارزش سهام عدالت باز هم سقوط کرد

ژیوار

سهام عدالت بعد از انجام آزادسازی توسط دولت دوازدهم در سال 1399 با مشکلات زیادی روبرو شد. ارزش این سهام در هفته دوم دی ماه، پس از 14 روز رشد متوالی، باز هم با کاهش زیادی مواجه شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرمایه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش سهام عدالت در هفته دوم دی ماه نسبت به اول مردادماه سال جاری، حدودا 50 درصد کاهش پیدا کرد. به عنوان مثال برگه‌های سهام عدالت با قیمت‌های 409 هزار و 492 هزار تومانی طی هفته پایانی آذرماه، به ترتیب با کاهش 207 هزار و 249 هزار تومانی طی هفته دوم دی ماه مواجه شدند.

این افت قیمتی سهام عدالت در یک سال و شش ماه گذشته ضرر و زیان زیادی را برای سهامداران ایجاد کرده است. البته بسیاری از کارشناسان معتقدند که نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت ارزش بسیاری دارند.

دریان سفر امید

اخبار مرتبط را بخوانید:

در حال حاضر سهام عدالت از لحاظ ارزشی به مقدار کمی رسیده است. به گفته علی نیک‌زاده ثمرین، نماینده اردبیل در مجلس، سهام عدالت اگر به درستی اجرا می‌شد، گام بزرگی در راستای اجرای سیاست اصل 44 قانون اساسی به شمار می‌رفت. گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور، کاهش فقر و ایجاد منبع پایدار برای اقشار آسیب پذیر، مردمی کردن اقتصاد و کوچک کردن دولت از جمله اهداف کلیدی سهام عدالت بود که به طور کامل اجرایی نشد.

چند نفر سهام عدالت دارند؟

طبق اطلاعات موجود، تقریبا 49 میلیون نفر از مردم کشور سهام عدالت دارند. از این جمعیت، حدودا 19 میلیون از سهامداران بعد از آزادسازی سهام عدالت، روش مستقیم را انتخاب کرده و 30 میلیون نفر هم در لیست روش مدیریت غیرمستقیم قرار گرفتند.

این طرح به طور کامل اجرا نشد و به نظر برخی از صاحب منصبان اگر کامل عملی می‌شد، احتمالا گام بزرگی در راستای اجرای سیاست اصل 44 قانون اساسی به شمار می‌رفت.

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز