ارزش سهام عدالت به 9 میلیون تومان رسید

لست سکند

طبق اطلاعات موجود، ارزش سهام عدالت در اثر روند نزولی بازار سرمایه، کاهشی شده و در حال حاضر به کمتر از 10 میلیون تومان رسیده است. قیمت این سهام در روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته تقریبا 18 میلیون و 780 هزار تومان بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرمایه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش سهام عدالت چون از نمادهای شاخص ساز و بزرگ بازار سرمایه تشکیل شده به سرعت تحت تاثیر نوسانات این بخش قرار می‌گیرد و کاهش پیدا می‌کند. به گزارش خبرگزاری ایسنا، قیمت این سهام در یازدهم مهرماه امسال، با ارزش اولیه 492 هزار تومانی، بالغ بر 12 میلیون و 500 هزار تومان بود اما در بیست و هشتم آبان ماه سال جاری تا نرخ 11 میلیون و 500 هزار تومانی کاهش پیدا کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

هم اکنون این سهام 9 میلیون و 800 هزار تومان قیمت دارد که طبق قوانین موجود سهامداران تنها می‌توانند 60 درصد، معادل 5 میلیون و 900 هزار تومان، آن را بفروشند. اما با توجه به اوضاع کنونی بازار سرمایه، سهام عدالت هم مانند دیگر سهام‌ها خریداری ندارد.

مشکل اصلی سهام عدالت چیست؟

مهدی محمود رباطی، مدیرعامل یکی از کارگزاری‌های بورس، معتقد است که سهام عدالت گلچینی از بهترین شرکت‌های بورس ایران محسوب می‌شود. مشکل اصلی این سهام نداشتن برنامه مدون و مدیریت بازارگردانی است که سبب آشفتگی این سهم، فشار به بازار سرمایه و افت ارزش آن شده است.

سهام عدالت از سال 1385 با برنامه ریزی‌های انجام شده به حوزه اقتصادی کشور ورود پیدا کرد. سال 1399 آزادسازی سهام عدالت توسط دولت صورت گرفت و پس از آن ارزش این سهام روز به روز کاهش بیشتری پیدا داشت. افرادی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده بودند، این امکان را دارند تا با مراجعه به وبسایت این سهام ارزش واقعی و جزئیات دارایی خود را مشاهده کنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز