5 سوال پرتکرار کاربران درباره وام های بانک مسکن

ژیوار

بانک‌ها با داشتن منابع مالی کافی، طبق قوانین بانک مرکزی موظف هستند به مشتریان واجد شرایط خود وام پرداخت کنند. البته وام‌های پرداختی در قالب طرح‌ها و عقدهای مختلف بین بانک و مشتریان قابل پرداخت هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بانک مسکن از جمله بانک‌های عامل در زمینه پرداخت وام مسکن است. اما به جز وام مسکن در قالب دیگر قراردادهای بانکی، تسهیلات دیگری هم به مشتریان خود ارائه می‌دهد. شاید چگونگی دریافت وام از این بانک برای بسیاری از مردم سوال باشد. به همین منظور در این گزارش به چند سوال پرتکرار درباره وام‌های بانک مسکن پرداخته‌ایم؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات

افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات از بانک مسکن هستند باید پرونده اعتباری در این مجموعه داشته باشند و حساب مورد نظر بانک را افتتاح کنند. اصل و کپی مدارک شناسایی خریدار و فروشنده، مدارک ملکی مثل اصل و فتوکپی سند مالکیت و همچنین ارائه اصل و کپی پروانه ساخت و پایان کار از دیگر مدارک لازم برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات هستند.

دریان سفر امید

در صورتی که سند مادر تفکیک نشده باشد فرد باید مبایعه نامه را به بانک ارائه دهد. آقایان متقاضی وام هم باید دارای کارت پایان خدمت باشند.

میزان نرخ سود تسهیلات خرید مسکن

میزان نرخ سود تسهیلات خرید مسکن با توجه به نوع حساب متفاوت دارد. مقدار سود تسهیلات با سپرده گذاری حساب مسکن یکم در محدوده بافت فرسوده 6 درصد، حساب مسکن یکم در خارج از محدوده بافت فرسوده 8 درصد و حساب صندوق پس انداز جوانان 9 درصد اعلام شده است.

همچنین به تسهیلات با سپرده گذاری در صندوق پس انداز عادی مسکن 11 درصد، بدون سپرده گذاری و با خرید اوراق حق تقدم در محدوده بافت فرسوده 16 درصد و بودن سپرده گذاری با خرید اوراق حق تقدم در خارج از محدوده بافت فرسوده 17.5 درصد سود تعلق می‌گیرد.

مبلغ اقساط تسهیلات مسکن یکم برای زمان بازپرداخت 12 ساله

اقساط تسهیلات 80 میلیونی مسکن یکم هر ماه حدودا 866 هزار تومان است. اما مبلغ بازپرداخت ماهیانه برای وام 60 میلیون تومانی مسکن یکم تقریبا 650 هزار تومان و برای مبلغ 40 میلیون تومان در حدود 433 هزار تومان می‌شود. افراد برای محاسبه دیگر اقساط وام‌های بانک مسکن می‌توانند به وبسایت بانک مسکن مراجعه کنند.

شرایط خرید و فروش تسهیلات با سپرده بانک مسکن

از دیدگاه بانک مسکن خرید و فروش تسهیلات به هر نحوی حتی به صورت وکالتی غیرقانونی است. اما مشتریان این امکان را دارند امتیاز تسهیلات با سپرده بانک مسکن را به بستگان نزدیک و درجه یک خود انتقال دهند.

وضعیت ملک برای دریافت تسهیلات مسکن یکم

ملک معرفی شده متقاضی به منظور دریافت تسهیلات خرید، ضمن دارا بودن شرایط و مشخصات لازم از جمله رعایت آیین نامه 2 هزار و 800 و تایید استحکام بنا مطابق سایر تسهیلات مشابه، باید حداکثر دارای 20 سال سن باشد. البته این مقدار سن مربوط به پروانه ساختمانی ملک‌های بافت فرسوده شهری است. در صورتی که ملک معرفی شده خارج از مناطق بافت فرسوده قرار دارد، حداکثر می‌تواند 25 سال عمر داشته باشد.

مرتبط با : بانک مسکن
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز