آشنایی با انواع وام های بانک کارآفرین

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های بانک‌ها اعطای وام و تسهیلات است. تسهیلات بانکی معمولا در قالب وام‌ها و انواع عقود اسلامی عرضه می‌شوند که به آن‌ها عقود مشارکتی می‌گویند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بانک کارآفرین نیز به مانند سایر بانک‌های کشور، در حال حاضر تسهیلات متعددی را برای تامین نیازهای مالی مشتریان خود اعم از حقیقی و حقوقی و در صورت مواجهه با کمبود بودجه و نقدینگی برای انجام امور خود به آن‌ها اعطا می‌کند.

کاماپرس در ادامه به بررسی انواع وام‌ های بانک کارآفرین می‌پردازد؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

طرح صبا بانک کارآفرین

بانک کارآفرین تامین در راستای تامین تسهیلات مورد نیاز اشخاص حقیقی جهت تعمیر و بازسازی ملک و خرید کالا، خدمات و لوازم و تجهیزات مصرفی بادوام و.. به اعطای تسهیلات با نرخ سود 18 درصد در قالب طرح صبا می‌پردازد.

تسهیلات این طرح در قالب عقد مرابحه و با نرخ سود مطابق با ضوابط و مقررات ابلاغی از سوی بانک مرکزی اعطا می‌شود. ضمنا نحوه بازپرداخت تسهیلات این طرح تنها به صورت اقساطی و ماهیانه 36، 48 60 ماهه است و حداقل و حداکثر تسهیلات فردی برای هر فرد حقیقی در طرح صبا حداقل  15 میلیون تومان و حداکثر 200 میلیون تومان است.

گفتنی است، پرسنل شرکت‌ها، سازمان‌ها وارگان‌هایی که با بانک کارآفرین دارای تفاهم نامه همکاری باشند و طرف قرارداد این بانک باشند، می‌توانند به صورت گروهی و سازمانی با ارائه معرفی نامه، از مزایای این طرح استفاده کنند.

تسهیلات طرح نمایندگان بیمه

بانک کارآفرین با این طرح قصد دارد تا به نمایندگان بیمه کارآفرین بابت خرید محل فعالیت، تجهیزات، تعمیر و بازسازی محل فعالیت دو قالب دو عقد مرابحه و اجاره به شرط تملیک تسهیلات اعطا کند. تمامی نمایندگان بیمه کارآفرین که دارای حداقل 2 سال سابقه فعالیت در بیمه کارآفرین و تائیدیه و معرفی‌نامه شرکت بیمه کارآفرین باشند، می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

این تسهیلات با نرخ سود 18 درصد و مدت بازپرداخت 60 قسط ماهیانه و تنها به نمایندگی‌های بیمه مستقر در شهرهای محل فعالیت شعب این بانک تعلق می‌گیرد.

تسهیلات طرح تندیس

این مجموعه برای تامین نیازهای مالی و اعتباری مشتریان خود، تسهیلات مرابحه طرح تندیس را با نرخ سود سالیانه 5 درصد اعطا می‌کند.

برای دریافت تسهیلات طرح تندیس، لازم است تا حداقل مانده مقرر در 30 روز تقویمی به صورت مستمر و پیوسته در حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت تندیس حفظ شود. و سپس مشتری می‌تواند از تسهیلات مرابحه تندیس به میزان درصدی از حداقل مانده سپرده کوتاه‌مدت تندیس با نرخ سود سالیانه 5 درصد و مدت بازپرداخت حداکثر 3 سال با اقساط ماهانه و در 36 قسط استفاده کند.

گفتنی است، سقف این تسهیلات برای هر مشتری 400 میلیون تومان و حداقل آن 10 میلیون تومان است.

شرایط و ضوابط سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت تندیس مانند افتتاح حساب، صدور دفترچه، استفاده و فعال‌سازی حساب در سامانه‌های همراه‌بانک و اینترنت‌بانک و صدور کارت برداشت و اتصال حساب به دستگاه pos همانند سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی است و امکان اتصال این سپرده به حساب قرض الحسنه جاری وجود ندارد.

تسهیلات ارزش سلامت

بانک کارآفرین در راستای قدردانی و پاسداشت زحمات مدافعان سلامت کشور و تامین نیازهای آن‌ها به اعطای تسهیلات ارزش سلامت نرخ سود اعلامی از سوی بانک مرکزی می‌پردازد.

سقف تسهیلات این طرح برای خرید محل فعالیت و مطب 2 میلیارد تومان، برای خرید تجهیزات، مواد اولیه و لوازم مصرفی مورد نیاز 1 میلیارد و 500 میلیون تومان و برای تعمیر و بازسازی مطب 150 میلیون تومان است.

ضمنا حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات برای خرید مطب یا محل فعالیت، خرید تجهیزات سرمایه ثابت، تعمیر و بازسازی محل فعالیت 60 ماه، و برای تسهیلات سرمایه در گردش خرید مواد و لوازم مصرفی 12 ماه است.

گفتنی است، پزشکان و پرسنل مراکز درمانی نظیر بیمارستان ها،کلینیک ها، و… که با بانک کارآفرین قرارداد و تفاهم نامه همکاری داشته باشند می‌توانند می‌توانند با ارائه معرفی نامه از  تسهیلات طرح ارزش سلامت برای خرید مواد اولیه، خرید تجهیزات و لوازم کار، خرید مطب یا محل فعالیت و.. استفاده کنند.

طرح اعتباری ثمرآفرین

بانک کارآفرین طرح اعتباری ثمرآفرین را در راستای ارزش‌آفرینی برای مشتریان حقوقی خود اعطا می‌کند. گروه هدف در این طرح تمام مشتریان حقوقی بانک کارآفرین هستند که می‌توانند با افتتاح حساب جاری  و حتی بدون دسته چک ویژه طرح با نام خود و پس از طی حداقل مدت زمان مشخص شده از زمان افتتاح سپرده و برابر با امتیاز کسب شده بابت سپرده، پرسنل زیر مجموعه خود را برای استفاده از این تسهیلات معرفی کنند.

تسهیلات ثمرآفرین در قالب دو عقد قرض‌الحسنه و مرابحه و بنا بر مبلغ معدل حساب جاری اشخاص حقوقی طی دوره زمانی یک‌ماهه، سه‌ماهه، شش‌ماهه، یکساله و … به آن‌ها اعطا می‌شود.

این طرح شامل دو دسته از تسهیلات به شرح زیر است:

۱. تسهیلات قرض‌الحسنه برای رفع نیازهای ضروری با نرخ کارمزد 4 درصد و مدت بازپرداخت حداکثر 36 ماه

۲. تسهیلات مرابحه برای خرید کالاها و لوازم مصرفی بادوام و تعمیر و بازسازی واحد مسکونی پرسنل معرفی شده از سوی مشتریان حقوقی با نرخ سود حداکثر 18 درصد و مدت بازپرداخت حداکثر 48 ماه

همچنین سقف تسهیلات قرض الحسنه این طرح 20 میلیون تومان و این رقم در تسهیلات مرابحه این طرح 200 میلیون تومان است.

تسهیلات طرح کارگزاری

بانک کارآفرین طرح کارگزاری را در راستای اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و صدور ضمانت‌نامه برای تعهد پرداخت شرکت‌های کارگزاری بابت تامین منابع مالی مورد نیاز آن‌ها برای تسویه معاملات اعتباری آن‌ها در بورس اوراق بهادار در قالب عقد جعاله ایجاد کرده است.

این تسهیلات با نرخ سود 18 درصد و تا سقف 5 میلیارد تومان با مدت بازپرداخت 30 روز بصورت یکجا قابل دریافت است.

طرح اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی دام و طیور

بانک کارآفرین تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت را به شرکت ها و واحدهای تولیدی دام و طیور برای خرید یا جایگزینی اقلام و کالاهای سرمایه‌ای ضروری مانند تجهیزات، ابزارکار، ماشین آلات و ادوات مورد نیاز آن‌ها اعطا می‌کند.

این طرح شامل تمامی تولیدکنندگان خوراک دام و طیور، آبزیان، مرغ مادر، مرغ گوشتی، مرغ تخم‌گذار و واحدهای جوجه‌کشی در دو قالب زیر است:

۱. تسهیلات مرابحه سرمایه در گردش برای تامین مواد اولیه و سرمایه ثابت برای خرید یا جایگزینی اقلام و کالاهای سرمایه‌ای

۲. تسهیلات خرید دین

حداقل مبلغ در تسهیلات سرمایه در گردش 10 میلیارد تومان با مدت بازپرداخت 3 الی 12 ماه است. همچنین حداکثر مبلغ در تسهیلات سرمایه ثابت 20 میلیارد تومان با مدت بازپرداخت حداکثر 36 ماه است.

مرتبط با : بانک کارآفرین
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز