زمان بازپرداخت وام نهضت ملی مسکن مشخص شد

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرد که اقساط وام نهضت ملی مسکن دو سال بعد از پرداخت، آغاز خواهد شد. سود این تسهیلات و مدت زمان بازپرداخت هم قبلا اعلام شده بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به گفته قاسمی، نگرانی از بابت پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد. در حال حاضر بانک‌ها موظف شده‌اند که 20 درصد مجموع تسهیلات را در اختیار بخش مسکن بگذارند. لازم به ذکر است که این 20 درصد تسهیلات هم در صنایع پشتیبانی مسکن استفاده خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

قاسمی اعلام کرد که سود تسهیلاتی که شورای پول و اعتبار برای بانک‌ها در نهضت ملی مسکن مشخص کرده 18 درصد و اقساط آن هم 20 سال اعلام شده است. طبق آخرین اطلاعات، این اقساط به صورت پلکانی دریافت خواهد شد. بانک‌هایی که از ارائه این تسهیلات امتناع کنند و حداکثر همکاری را با وزارت شهرسازی نداشته باشند، متحمل جریمه‌های سنگینی می‌شوند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، هم اکنون بانک مرکزی این طرح را به همه بانک‌ها ابلاغ کرده و سهم هر بانکی هم مشخص شده و مجموعه‌های ذی ربط موظف به اجرای این کار هستند. شواهد بیانگر این است که از بین بانک‌های منتخب برای انجام این کار، تنها بانک مسکن عملیات اجرایی را فعال کرده و بقیه هنوز اقدامی صورت نداده‌اند.

تهرانی‌ها با چه مقدار پول صاحب مسکن ملی می‌شوند؟

طبق پیش بینی‌های قبلی مقامات مسئول، اگر فردی که ساکن تهران است 150 میلیون تومان آورده نقدی داشته باشد، حتما صاحب خانه خواهد شد. چون زمین این طرح رایگان اعلام شده است. از طرفی برای تامین مصالح مورد نیاز ساخت خانه هم با وزارت صمت تمهیداتی صورت گرفته که تورم به میزان کمتری در این موضوع تاثیر داشته باشد. تلاش بر این است تا با همکاری همه ارگان‌های مربوطه به نحوی اقدامات صورت بگیرد که هزینه تمام شده برای ساخت این نوع مسکن‌ها کم باشد.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز