تکلیف مجردها در طرح نهضت ملی مسکن روشن شد؟

پیشنهاد امکان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن برای افراد مجرد بالای 25 سال به وزیر راه و شهرسازی ارائه شده و در هفته جاری نتیجه آن مشخص می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، از ابتدای این طرح، مسئله ثبت نام مجردها بحث‌برانگیز بود و بالاخره در میان مجردان، تنها خانم‌های 35 سال به بالا، نخبگان علمی و معلولان جسمی حرکتی، امکان ثبت نام در این طرح را داشتند. پس از آن، بنا بر اعلام معاون مسکن و ساختمان وزارت راه، مردان مجرد ۴۵ سال به بالا و بیماران خاص هم امکان ثبت نام در سامانه ثمن یافتند.

حالا اما محمودزاده در این خصوص گفته است: امکان ثبت‌نام افراد مجرد باید از لحااظ حقوقی بررسی می‌شد و حالا این مطالعات انجام شده. از طرفی لازم است کسانی که این واحدها به آنها اختصاص می‌یابد، موقع تحویل، متاهل شده باشند.

وی افزود: بررسی جوانب موضوع ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن از نظر بار حقوقی زمان بُرد که به نتیجه رسیده و اخیرا پیشنهاد را به مهندس قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ ارایه کرده‌ایم. منتظر تایید آقای وزیر هستیم؛ احتمالا در هفته جاری نتیجه به ما اعلام خواهد شد و اقدامات لازم برای بارگذاری و ایجاد امکان ثبت نام افراد مجرد انجام می‌شود.

آریاک سفر

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح اولیه پیشنهاد شده تمامی افراد مجرد بالای ۲۵ سال بتوانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند، گفت: این افراد باید تا زمان تحویل واحدها متاهل شده باشند. در غیر این صورت بر اساس قیمت روز، مابه‌التفاوت را پرداخت خواهند کرد و واحدها را تحویل می‌گیرند.

محمودزاده تاکید کرد: البته این پیشنهاد منوط به تایید آقای وزیر است و ممکن است تغییراتی پیدا کند. درخصوص تعیین حداقل سن ۲۵ سال، این موضوع را مدنظر قرار دادیم که شرایط زندگی و ازدواج فراهم باشد؛ چرا که ما باید جامعه مخاطب را ببینیم. اگر در آینده شرایط متفاوت شود ممکن است با توجه به حجم تقاضا شرط سنی به طور کلی برداشته شود. فعلا ترجیح می‌دهیم از این مقطع سنی شروع کنیم.

در زمینه مسکن بخوانید:

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تمدید زمان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد، گفت: مهلت ثبت نام تا روز ۱۵ دی ماه تعیین شده و احتمالا تمدید نخواهد شد اما در خصوص مجردها یک فرآیند جدید ثبت نامی آغاز می‌شود.

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز