افزایش 4 درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی

ژیوار

با اعمال قانون مالیات بر ارزش افزوده بر بلیت‌های هواپیمایی، از 13 دی ماه سال جاری قیمت بلیت هواپیما با 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به فروش می‌رسند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، علی‌رغم اظهارات عضو هیات رییسه مجلس درمورد غیرقانونی بودن افزایش قیمت‌ها و لزوم تثبیت و یکپارچگی قیمت بلیت هواپیما، اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از حذف عوارض شهرداری بر روی بلیت‌های پرواز از  13 دی ماه سال جاری خبر داد.

مهم‌ترین اخبار امروز:

با اعمال قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب مجلس شورای اسلامی، به قیمت بلیت پروازهای داخلی 4 درصد و بلیت پروازهای خارجی 9 درصد مالیات ارزش افزوده اعمال خواهد شد.

دریان سفر امید

همچنین اسعدی سامانی با تاکید بر این موضوع که این ارزش افزوده مستقیما به سازمان امور مالیاتی پرداخت می‌شود، از برنامه شرکت‌های هواپیمایی در راستای کاهش هزینه‌های سفر و کاهش 15 درصدی نرخ بلیت‌های هواپیما سخن گفت.

عضو هیات رییسه مجلس ضمن اشاره به رعایت سقف‌ نرخی مسیرهای پروازی از سوی شرکت‌های هواپیمایی، بر روی شناور بودن نرخ بلیط هواپیما به تبع شرایط عرضه و تقاضا تا سقف تعیین شده نیز تاکید کرد.

گفتنی است، بنا بر اظهارات اسعدی سامانی در حال حاضر با توجه به فشارهای ناشی از همه گیری کرونا و تحریم‌ها، ارزان فروشی بلیت هواپیما از سوی شرکت‌های هواپیمایی ممکن است ناشی از عدم رعایت الزامات ایمنی و استانداردهای پرواز باشد.

نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز