حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با یک خطر جدی مواجه شد

ژیوار

پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به توان مالی صندوق بازنشستگی این سازمان وابسته است و بررسی وضعیت این صندوق نشان می دهد توان مالی صندوق مذکور بر اساس برخی آیتم ها از جمله نسبت افراد بیمه ‌شده به مستمری ‌بگیر، در شرایط هشدارآمیزی قرار گرفته است.

به گزارش کاماپرس، بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر بازنشستگان – بازنشستگان کشوری و نیروهای مسلح – در روزهای اخیر با پیام ها و کامنت ها و تماس های تلفنی  با رسانه ها و از جمله کاماپرس نگرانی خود را از سخنانی که توسط برخی نمایندگان مجلس، کارشناسان اقتصادی و اخیرا رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تورم زا بودن افزایش حقوق این اقشار بیان می شود، ابراز می کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم مرتبط به بازنشستگان، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

دولت مسئولیت خود را بپذیرد

بازنشستگان معتقدند مسئولانی که چنین اظهاراتی را بیان می کنند وضعیت معیشتی رقت بار اغلب بازنشستگان را ندیده گرفته اند و خصوصا در مورد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی این وظیفه دولت است که به عنوان بدهکار بزرگ به سازمان تامین اجتماعی راهکارهای غیرتورم زا برای ترمیم حقوق بازنشستگان بیندیشد و نه این که به بهانه تورم زا بودن افزایش حقوق موضوع ناکافی بودن حقوق این اقشار را ندیده بگیرد و صورت مساله را پاک کند.

کاهش نسبت بیمه دهندگان به مستمری بگیران

موضوع دیگری که موجب نگرانی اقشار بازنشسته تامین اجتماعی شده وضعیت نامطلوب صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی است که پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تا حد زیادی به منابع این صندوق وابسته است.

دریان سفر امید

روزنامه همشهری در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است؛ آمارها از ناخوش احوالی صندوق بیمه تأمین اجتماعی حکایت دارد؛ در سال95 به‌ازای هر مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی، 5.5نفر به این صندوق حق بیمه می‌پرداخت و در سال99 این نسبت به 4.4نفر رسیده و به همین نسبت دست صندوق در ادای تعهدات مالی و پرداخت مستمری تنگ‌تر شده است.

صندوق بیمه تأمین اجتماعی بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی کشور است که بعد از صندوق نوپای بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، از مساعدترین نسبت پوشش حمایتی برخوردار است، اما آنگونه که آمارها روایت می‌کنند این صندوق نیز تحت‌تأثیر اتفاقات و اشتباهات گذشته در سراشیبی قرار گرفته و نسبت به پوشش حمایتی آن (نسبت بیمه‌شده به مستمری‌بگیر) از سال 95 تا 99 حدود 1.1واحد کاهش پیدا کرده است.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

بحران پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در پیش است

آمارهای بررسی شده از سوی معاونت اقتصادی اتاق تهران حاکی از این است که در پایان سال گذشته، به ازای هر مستمری‌بگیر از صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی، 4.4نفر بیمه‌پرداز وجود داشته است؛ درحالی‌که 5سال پیش 5.5نفر در ازای هر بازنشسته حق بیمه می‌پرداختند.

ادامه این روند به‌معنای این است که در سال‌های آتی صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی نیز مانند اغلب صندوق‌های بازنشستگی موجود با بحران ناتوانی مالی در ادای تعهدات مواجه می‌شود و دولت باید از محل بودجه عمومی، تعهدات بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی کشور را تسویه کند.

براساس این آمارها، تعداد بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی اعم از بیمه‌شده اجباری و خاص (اختیاری) با 5.4درصد افزایش از 13میلیون‌و780هزار نفر در سال1395 به 14میلیون‌و520هزار نفر در سال1399 رسیده است؛ این در حالی است که تعداد مستمری‌بگیران این صندوق در همین دوره با افزایش 31.7درصدی مواجه شده و از حدود 2.5میلیون نفر به 3.3میلیون نفر رسیده است.

وضعیت صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی در آینده وخیم تر می شود

در این وضعیت، از یک‌سو به‌واسطه کاهش آهنگ رشد جمعیت و از سوی دیگر نزدیک شدن متولدان اواخر دهه50 و اوایل دهه60 موسوم به شکم جمعیتی هرم سنی ایران به سن بازنشستگی، عملا تغییر تعداد بیمه‌شده و تعداد مستمری‌بگیر صندوق بازنشستگی در مسیر معکوسی قرار گرفته و تمام شواهد حاکی از این است که با ادامه این روند، در سال‌های آینده نسبت پوشش حمایتی این صندوق به مراحل بسیار وخیم‌تری خواهد رسید.

این در حالی است که رسیدن این نسبت به کمتر از 6 به‌عنوان هشدار تلقی می‌شود و عملا در دهه90 نیز به‌واسطه دورنمای کاهش همین شاخص، ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی به‌عنوان یکی از ابرچالش‌های اقتصاد ایران مطرح شد. در دوره زمانی 1395 تا 1399 به‌واسطه کاهش ضریب ازدواج و فرزندآوری در ایران، تعداد کل بیمه‌شدگان تبعی که به‌تبع بیمه‌شده اصلی می‌توانند از مزایای سازمان بیمه‌گر استفاده کنند نیز با تغییراتی مواجه شده و با 3.2درصد افزایش از 21میلیون‌و900هزار نفر به 22میلیون‌و600هزار نفر در سال99 رسیده که از افزایش سهم بیمه‌شدگان مجرد از کل بیمه‌پردازان حکایت دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم مرتبط به بازنشستگان، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

مشروح این گزارش را در روزنامه همشهری سه شنبه 9 شهریور 1400 بخوانید.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

75 دیدگاه برای “حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با یک خطر جدی مواجه شد

  1. ناشناس گفته:

    عدم توانایی آینده صندوق بازنشستگی در پرداخت حقوق بازنشستگان ناشی از بی کفایتی مسئولان در اداره امور مملکت است….شما نباید گستاخانه به بازنشستگان در این مورد هشدار بدهید چون آنها مسئول وضعیت نابسامان فعلی نیستند!

    • اردلان گفته:

      انقدر حرفهای مضطرب کننده نزنین.خودتون میدونین اگر بخواهید با حقوق بازنشسته ها بازی کنید بلایی بسرتون میاریم که مرغهای آسمون براتون گریه کنن.پس آدم باشید و مثل بچه آدم حقوق بازنشسته ها را پرداخت کنید.

      • و خدایی که همین نزدیکیست گفته:

        شانس ما ای همه سال حق بیمه دادیم تا نوبت ما بشه ورشکست میشه هر چی هم حق بیمه دادیم رو هوایه

    • مهدی گفته:

      با عرض سلام،تازگیها یک قانونی هم گذاشتند که قبلاً بیمه از حقوق ثابت ماهانه پرداخت می‌شد الان از تیر ماه ۱۴۰۰ از کل دریافتی یعنی از حقوق ثابت،حق اولاد،اضافه کاری،پاداش و حق شیفت و…یعنی این ماه که من اضافه کاری زیادتر از خرداد ماه داشتم،با مالیات و حق بیمه،حقوقم کمتر از خرداد شده،علی برکت الله

  2. مسلمان گفته:

    سلام اینانیومدن برای ماروضه بخونن اومدن کارکنندعدالت رااجراکنن حقوق‌ها بایدتایک میلیون تومان اختلاف داشته باشه نه هرج ومرج… همین اول کاری اگه نمی تونن برن خدانگهدار

  3. اسماعیل گفته:

    اگه دولت، کارآمد باشه، باید توان برون رفت از این چالش بزرگ را داشته باشه. و اگر اینطور نباشه، هر ننه قمری می‌تونه سکان اقتصادی را بدست بگیره. مهم اینه که دولتمردان، کاردان باشند.و واقعا دلسوزانه کار کنند. نه رفع تکلیفی.

  4. آریو گفته:

    بیمه پرداز بودم ولی دیگه نمیدم وقتی دولت به یکیاره در دوسال متوالی حقوق ها را بیش از چهل درصد افزایش میدهد مشخصا پرداخت بیمه منم هم نجومی بالا میره که دیگه توان پرداخت حق بیمه ندارم به امید نابودی سازمان تامین اجتماعی

    • اسماعیل گفته:

      عزیز جان بااین طرز تفسیرتون معلوم هست که تمام سازمان‌های مهم جهانی َدنبال دزدیدن شما برای موسسه های فکری شون هستندما حقوق بگیران تامین اجتماعی درنهایت ضعف‌های متعدد مالی بسرمی بریم معلوم‌الحالی مثل توهم اینگونه نظرمی هد

  5. رجب گفته:

    سلام ما جمعیت بازنشسته تعدادمان زیاد است ولی زیادی نیستیم که هر کس و ناکسی برای حقوق نا تصمیم بگیرداگر کاری از دست تات ن بر نمی اید لطفا خاموش باشید بهتره تا اینکه حقوق مارا تحت شعا ع قرار دهید یه باز نشسته با هزار درد و مر ض باید خرج فرزند نوه و … رابدهد پس چشاتونا خوب باز کنید خوب ببینید

    • T گفته:

      واقعاحقوقهای لشگری هم بایدپایین بیاید.
      اگه بخاطرخدامیرندکه حقوقهای نجومی میخاندچیکار.
      اگه بخاطرپولم میرندکسی راضی نیست.

  6. مجید گفته:

    زوردولتهافقط به کارگران میرسه چرابایدببین لشگری وکشوری وتامین اجتماعی فرق گذاشته بشه همه گرفتاریم فکری بحال بازنشستگان تامین اجتماعی کنیدبا4میلیون نمیشه زندگی کرد.

    • وطن گفته:

      این چالش رو خودشون بوجود آوردن .با بی کفایتی و بی فکری .بدبختی مردم یکی و دوتا نیست .همه باید با استرس گذران عمر کنند .وطنم پاره ی تنم

  7. حمید گفته:

    با سلام چرا این همه دارند از بیمه شدها پول می گیرند چرا نمی توانند حقوق بازنشستگان را زیاد کنندبا بیمارستان می رویم یا داروخانه نصف هزینه ها را خودمون از جیبمون پرداخت می کنیم تا جالب اینه که بیمارستان می رویم می گویند همون که تعهد کردن پرداخت نمی کنند پس این در آمدها کجا می رود الان به کل بیمارستان ها هم بدهکارند

  8. عرفان گفته:

    وقتی با طلاق های صوری،و غیره خانمها حقوق پدر و مادر خودشون را میگیرند،معلوم هست که تعداد مستمری بگیر نبست به بیمه پرداز بیشتر میشود.خانمی که شوهرش فوت کرده مجدد ازدواج میکنه حقوق همسر سابقش را میگیره
    گناه بیمه پرداز و کارگر معدن و هزار کارگر دیگه چی هست….

  9. مریم گفته:

    چطور افزایش حقوق اساتیددانشگاه وفرهنگیان و کارمندان ونجومی بگیران تورم ایجادنمیکنه ولی چندرغاز حقوق بازنشستگان باعث تورم میشه؟

  10. M گفته:

    چراآنهاییکه که حقوقهای نجومی میگیرندحقوقشان راکم نمیکنیدوچراپول ماراکه سی سال حق بیمه پرداخت کردیم به فدراسیون فوتبال دادیدیعنی حاضریدپول این مردم روبه یه خارجی بدهیدوبه خودمردم که خودشان مستحقش هستندندهیداین پولی که فدراسیون دادیداگربصورت وام دوازده درصدبه خودبازنشستگان هم میدادیدازسودش حقوق بازنشستگان درمی آمدچرااشتباه ازشماست ودودش توچشم بازنشستگان حقوقهای ماحداقلیست وگرانی بیدادمیکند خجالت بکشیددیگرتاکی میخواهیدبمردم دروغ بگویید

  11. حسن گفته:

    سلام کدام ورشکستگی من شک دارم که حقوق دیگر حقوق بگیران کشور هم از جیب کارگران تأمین اجتماعی باشد اینجوری که شما صندوق تأمین اجتماعی را دزدیدید و چپو کردید ما که از رفاه فقط نوشته‌ای بیش ندیدیم آنچه دیدیم حقوق بخور نمیر بوده تا حالا

  12. ه - نرگس ت گفته:

    نماینده ها ورئیس جمهور وزرا اندازه هزارتا باز نشسته حقوق میگیرن معلومه که به بازنشسته وکارگران چیزی نمیرسه

  13. کارمند قراردادی گفته:

    چرا تامین اجتماعی به کارمندان خودش انهمه حقوق و مزایا میدهد که نمیتواند از عهده ی تامین حقوق کارگران و بازنشستگان صندوق خود براید! والله که ظلم است یک کارمند تامین اجتماعی ماهی پانزده تا بیست میلیون حقوق بگیرد اما کسانی که حق بیمه میپردازند به این صندوق با حداقلها بسازند

  14. علی محمدی گفته:

    باسلام
    جلو حقوق های نجومی را بگیرند همه چیز درست میشود، که هیچ به عدالت هم نزدیکتر میشودآیا واقعا باحقوق 4200 می توان زندگی کرد؟

  15. B_R گفته:

    به نظرم خیلی از دستگاهها و بنیاد ها یی که بودجه های کلان می گیرند یا کسانی که حقوق ها ی نجومی دارند روی اونها و صرفه جویی از جانب اونها تمرکز کنند.

  16. امیر گفته:

    چطور شد انتخابات برگزار شد و نمایندگانی که سنگ بازنشسته و کارگر و کارمند و زنان خانه دار و معلم و پرستاروغیره را می زدند ،انتخاب شدند و حالا که وقت کا واقعی است جا زدند .اگر عرضه کارکردن و تامین کارکنان و بازنشستگان را ندارید از حقوقها و اعتبارات میلیاردی خود بگذرید و کار را به کاردانان بسپارید .

  17. امیر گفته:

    ایجاد کار برای جوانان و دیگر اقشار جامعه بعهده و تعهد دولت است،اگر استخدامها زیاد شود حتما سهم بیمه پرداختی هم زیاد شده و مشکلی پیش نمیاید ،چرا وقتی شرکتهایی مثل شستا که ثروتمندترین شرکتها هستند و از عواید بیمه پردازان ارتزاق میکنند و ثروتهای نجومی کسب میکنند ،حالا برای قشر بازنشسته که جور دولت را در تامین جوانان بیکار را هم بعهده دارند حرفهای نگران کننده میزنید .

  18. بهرام رشیدی گفته:

    این خط قرمز ایران است . ما که جانمان به لبمان رسیده . اگر دوست دارید اعتراض عمومی ببینید . بسم الله

  19. مختار غریب گفته:

    این‌همه از دریافت مستمری بازنشسته‌ وارث‌ اناث‌ آن در مجلس و‌‌ دیگر‌نشستها‌‌ بابت‌اینکه چطوری‌‌ مستمری اینها رو‌کم ونابود‌کنند‌ چرا از دولتهایی که میایند و میروند سوال نمیشود بدهی تامین اجتماعی را پرداخت نمیکنند مگر غیر این نبوده‌ پولی که‌‌ از‌سازمان گرفتن مال‌ همین‌‌ بازنشسته که بطور واظه سهام دار‌ سازمان ت‌ که‌ بطور‌واضح بخش خصوصی است آقای نماینده محترم‌ مجلس‌‌‌ فکر نمیکنم‌‌ شما‌ بعداز ورود به مجلس‌ اول حق‌‌وارث تک دختر اجاره نشین‌ قطع شود آیا هیچ بازنده این خانواده هم‌مثل خانواده خود فکر کنید انشاالاه

  20. مقدم گفته:

    صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی وقتی تاسیس شد تا 30 سال بعد ، هیچ مستمری بگیری نداشت و کل وجوهات دریافتی در اختیار مسئولین بوده ،باید با سرمایه گذاری مناسب طوری برنامه ریزی می کردند که الان به چه کنم چه کنم نیافتند.
    الان درآمد شرکتهای وابسته به سازمان باید بتواند جوابگوی نیاز باشد ،نه اینکه چون تعداد بیمه شده کم شده ممکن است نتوانند حقوق حقه بازنشسته را که 30سال حق بیمه پرداخت کرده، بپردازند.
    دولت بدهی هنگفتی را که به سازمان دارد با سود آن بپردازد و دست از سازمان بکشد ، مشکل حل میشود.

  21. سعید گفته:

    تامین اجتماعی با تمام اموال وسرمایه ای که داره نیاز به پرداختی بیمه گذار نداره یکی از ثروتمند ترین شرکت غیر دولتی و تازه طلبکار ترین شرکت از دولت حساب میشه مردم رو ساده ندانید

  22. فرهمند گفته:

    یکی ازاشتباه کاری سازمان تامین اجتمایی حذف ماده ۱۱۱ برای حداقل بگیرهای ۱۰ سال سا بقه پرداخت بیمه دوم اینکه ملاک دوسال حقوق آخرپرداختی برای تعین حقوق بلزتشستگی میباشد که برخلاف بیمه صندوق کشوری در دوسال آخر باشکال مختلف صوری انجام‌میشود سوم اینکه هر کاری سختی خودش را دارد یا یدی است یا فکری اکنون فقط گارگر زیر پوشش تامین اجتمایی نیست کادمندان دولت وشرکتهای بزرگ سینما وخلاصه اقشار مختلف این تبعیض های غیر کارشناسی ودر نهایت پرداخت ااضافه ناحق خارج از عرف بین الملی تامین اجتمایی بکی از فاکتور های کمبود برای اًضافه بحق حقوق بازنشستگی میباشد هر کار خارج از عرف لارم است متوقف شود ودرست عمل گردد تا فاضله ها کم شود

  23. احمدبهشتیان گفته:

    اقای محترم که صحبت از افزایش حقوق بازنشستگان که تورم ایجاد میکنند مطرح میکنید. شما هم بیا مانند بازنشستگان تامین اجتماعی یا صندوق بازنشستگان کشوری و سایر بازنشستگان ماهانه حقوق در یافتی و سایر مزایای خودتون را به مردم اعلان کن . انوقت حرفی نیست . بازنشستگان افزایش حقوق نمخواهند اما بشرطی که حقوق در یافتی جنابعالی هم مانند کارگران بازنشسته باشد . سیر از گرسنه خبر ندارد . اخه بدون داشتن علم میشه مسولیت قبول کرد . بهتر است این مسولیت را به مسولش داده شود

  24. علی اصغر اسماعیل زاده گفته:

    ای کسی که در مجلس داری بر علیه مستمری بگیران تامین اجتماعی یاوه گویی میکنی تورم واسه همه یه جوره حقوقهای نجومی غارت صندوق تامین اجتماعی ثروتهای از کجا اوردی راچرانمیگوییدچون دست خودتونیم تو شلوغه بدانید که این مستضعف وکارگربود که شمارو به مسند قدرت وثروت رسانده از خدا شرم حیا کنید
    انقدرچپاول میکند که دیگه چیزی نموده شما همه ارباب شدید وطبقه زیر فقر رعیت شماگفتیدمتناسب سازی در سیستم اشتباه شده دوباره بررسی می شه چطور شد الان نامتناسبه ،حق وناحق کردین جواب بدین

  25. اسماعیل گفته:

    فقط امیدواریم مسوولان مملکت واقعا اگردلسوز انقلاب هستند بیشترازاین نظارگرتبعیض روزافزون فقیروغنی نباشندچون مطمئن باشندبزرگترین تهدید برای هرانقلابی بالا رفتن شکاف بین دارا وندارخواهدبود مابازنشستگان تامین اجتماعی درنهایت فقریم

  26. ناهید گفته:

    جناب دولت لطفا شما بدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت کن بعد نظر در مورد حقوق ما بازنشستگان بده ما سالیان سال به بیمه پول پرداخت کردیم ولی بلد نبودید پول ما را مدیریت کنید پس به ما هیچ ربطی نداره باید حقوقمان را هم بیشتر کنید .

  27. hhhhhj گفته:

    آقا این صحبتها نیست که یا وضع کشور را درست کنید قیمتها را بکشید پایین کشور و مردم در حال انفجاره
    حقوق باید انداره تورم بالا بره
    مردم مسخره بازیهای سیاسی شما که نیست
    همه کشورها بدون دغدغه زندگی میکنند
    ما هم فقط شده آه و ناله
    مسئول باید اوضاع را درست کنه و یا بره کنار کنتده اش بیاد سرکار.
    بخدا مردم دیگه خسته شده
    بسه
    قیمت خودرو این نیست
    قیمت خونه و اجاره این نیست
    قیمت کالاها این نیست.بس کنید
    بس کنید اوضاع را درست کنید.هیچ کس از ترس گرونی بچه دار نمیشه ازدواج نمیکنه بس کنید
    قیمت دنا ۱۰۰ هزار تومن هست نه ۳۵۰ هزار
    ۴۰۵ قیمتش ۸۰ میلیون هست نه ۲۳۰ م
    بس کنید
    قیمتها بر اساس حقوق مردم باید باشد
    بس کنید

  28. احتشام گفته:

    شمایی که درمورد قشر ضعیف بازنشستگان تامین اجتماعی صحبت می‌کنید، شما همان کسانی هستید که از خر پیاده شده و حالا سوار بنز شده اید.
    و دیگه از بنز پیاده شدنی نیستید!!!

  29. محمد رضا فلاح گفته:

    هلدینگ شستا خوب مدیریت بشه برای پرداخت حقوق بازنشسته ها کافیه لطفا اینقدر با روح و روان ما بازی نکنید

  30. یعقوب فخیمی گفته:

    وقتیکه یک عده سرگرم غارت صندوقهای بازنشستگی بودند باید جلوشون گرفته میشد تا امروز دچار این وضعیت نمیشدیم باز نشسته ها که از خودشون نیروی قضایی و یا نظامی ندارن که خودشون از منافعشون دفاع کنن این وظیفه حکومته که از امانت مردم حفظ و حراست کنه

  31. ع--الف گفته:

    اکثر شرکت‌های بیمه در جهان با ایجاد کارخانه های مختلف تولیدی، برای شرکت‌های بیمه، درآمدزایی می کنند که گاهی درآمد این شرکت ها خیلی بیش از پرداخت مستمری بگیران شان است.
    چرا شرکت‌های بیمه در کشور ما،باید زیان‌ده باشد؟
    مسولان بیمه در چه کارند؟!!!!!!

  32. انسانیت گفته:

    مگه ما چه گناهی کردیم به خدا ما هیچ درامددیگه نداریم، الانم نزدیک به یک ماه وخورده ایه که ما پول توخونمون نداریم حقوقمون نریختن

  33. رستم گفته:

    تو معلوم الحال یه قرون هم زیادی ته شماها می گید مملکت رو یه لقمه کنید بزارید دهن بازنشسته هاو معلم ها و پرستارا

  34. دیاکو گفته:

    ما دهه شصتی ها با بحران شیر خشک و سپس کلاسهای مدرسه پنجاه نفری و کنکور چندمیلیونی و بیکاری دوره جوانی و در آینده هم با مشکل بازنشستگی روبرویم . آخه این چه سرنوشت شومیه که مسولین به بهانه شکم جمعیتی بودن برامون درست میکنن

  35. دیاکو گفته:

    آخه این شکم جمعیتی چه بهونه بیخودیه که میارن؟!!؟ ما دهه شصتی اگر فردا جمعیت مستمری بگیر کشور رو بالا می‌بریم خوب به جاش امروز جمعیت پول بده به تامین اجتماعی رو بالا بردیم. مگه شما الان مجانی بیمه مون رد میکنید گس این پول هامون رو چکار میکنید که از حالا دارید میگید پول نداریم!؟ آخه این چه استدلالیه. دزدی مگه شاخ و دم داره

  36. امیر گفته:

    موقعی که بدون برنامه پولهای صندوق را کشتی وسهام کارخانجات را می خردید بجای ایجاد کارخانه واشتغال بیشتر باید فکر ضرر بورس را می کردید وبا سرمایه وآینده کارگران بازی نمی کردید.

  37. غلامعلی گفته:

    کشور ما هزارتا خان داره هیچکس نمیتونه بدبختی‌های ما رو درست اگه 1000 تا خان شدن یه خان همه چی حل میشه

  38. بیژن ادهمی گفته:

    درود برشما این نمایندگانیکه اطهار نظر میکنن لطفا اولا حقوق خودشونو که منتخب مردم هستن نشون بدن دوما مدرک تحصیلی که از دانشگاه ازاد با پارتی بازی گرفتن و فقط از سواد ندرک دکترا یدک میکشن سازمان تامین احتماعی دارای درامد کافی و فقط پرداخت حق بیمه نیست بالاترین حقوق رو به کارکنان خودش میده فقط باید دست اختلاس گران از این سازمان قطع بشه و ندیران کار بلد بیان بر کرسی قدرت

  39. اکرم پاپی گفته:

    تو دوره قبل رئیس جمهوری خیلی درحق مستمری بگیران تامین اجتماعی ظلم کردن ولی سکان مملکت دست آقای رئیسی هست نمیزاره حقشون ضایع بشه’ماقشر ضعیف اول به خدابعد به ایشون امیدداریم’
    زنده باد آقای رئیسی’درود بررئیسی

  40. غضنفر حامی فر گفته:

    بهتره سهم کارفرما را افزایش بدهند تا نسبت بازنشسته به شاغل جبران بشه و دولت هم دین خودشو ادا کنه

  41. مهدی گفته:

    سلام
    قرار بر این نبوده و نیست که سازمان های بیمه گر از محل پولی که از بقیه بیمه شدگان می گیرند ، حقوق بازنشستگان را بدهند .
    سازمان‌ تامین اجتماعی باید با پول بیمه شدگان سرمایه گذاری می کرده و اکنون بخشی از حقوق بازنشستگان را با درآمد حاصل از سرمایه گذاری می پرداخت ، که متاسفانه سرمایه گذاری نامناسب و مدیریت دولتی و خیلی عوامل دیگر دست به دست هم داده تا اکنون به مشکل بخورند
    واقعا زشت است که بگوییم بخاطر بیمه شدگان کم شدن خطر پرداخت مستمری داریم

  42. علی محرابی گفته:

    بیمه پرداز کم شده از محل درآمد های شرکتهای از پول ما بازنشته ها به دست آوردن حقوق مارا بدهند بس درآمد این همه شرکت کارخانه کجاست

  43. علی گفته:

    آخه چقد این دهه ۶۰ باید زجر بکشه.حالا امیدمون به حقوق بازنشستگیه که لااقل بدون استرس و …ماهانه یه پولی دریافت میکنیم اونم زیادی دیدن واسمون و از الان نقشه کشیدن واسش…
    از این دیگه نمیتونیم بگذریم هااااااا

  44. علی گفته:

    یک ویروس قویتر به جان بازنشسته ها بندازید کارا خودش راست و ریست میشه . کرونا که جواب نداد . از دست شما لعنتی ها هر کاری برمیاد !!!

  45. امیر گفته:

    یه راه حل دبش دارم برای تامین کسری بودجه
    حداقل دریافتی بازنشسته چقدره؟ ۴۲۰۰۰۰ درسته؟
    هیچ کارمند سازمان تامیین اجتماعی حق نداره حقوقی بیش از ۴۲۰۰۰۰۰ تومن داشته باشه. وقتی کارمند زپرتی بیمه میگیره ۲۰۰۰۰۰۰۰۰ اونم مسنقیم از پول صندوق طبیعیه که با بحران مواجه بشیم

  46. جواد گفته:

    بانک ها هر چقدر بخواهند نقدینگی و پایه پولی را متورم میکنند از طرفی دولت نیز ذلیل این بانک ها است و در صورت کسری بودجه ، میتواند پایه پولی را متورم کند از طرفی بانک ها هم می‌توانند نقدینگی را متورم کنند.
    هر چند خود بانک ها هم می‌توانند پایه پولی را متورم کنند.
    آری مردم برده سیستم بانکی هستند.

  47. م گفته:

    ظاهرا این دولت میخواهد با قطع و کاهش حقوق ناچیز کارمندان بر مردم حکومت کنند این بی کفایتی وناتوانی شما را در اداره دولت نشان داد حکومت ورشکسته ای که با دنیا رابطه نداشته باشد این نتیجه اش فقط شعار پوپولیستی نمی تواند مشکل را حل کند

  48. احمد گفته:

    کارگری که ۳۰سال بیمه پرداخت کرده شماهااول کاری کردیدپول بیمه ومالیاتشوبرداشت کردیدکه الان بتونیدحقوقشوپرداخت کنیددگه به این حرفاکاری نداره درثانی بارهاگفتیم دست دولت بایدازصندوق بازنشستهاکوتاه بشه ومدیرصندوق راخودمون انتخاب کنیم کسی قبول نمیکنه مدیرصندوق وقتی دست نشانده دولت باشه متمئن باشیدبه نفع دولت کارمیکنه نه بازنشسته هااون موقعی دولت ازصندوق مابالای۴۰۰هزارملیارتومان ازصندوق گرفت میشداکثرشرکتهای تولیدی سودده ایران راخریدکه باسودش حقوق بازنشستهارودادالان بااین پول نمیشه یک شرکت ورشکسته راخریدمردم راچی فرض کردیدگذشت اوروزهابایک مشت چرندیات مردم گول میکردیدالان بالا۵۰میلیون ازهمین حقوق بازنشستهای تامین اجتماعی استفاده میکنن خودتونوبااین تعداددرنندازیدکه بدمیبینیدبریدبشینیدفکرکنید۲۵میلیونی به شمارای دادن ازچه قشری بودن اندازه همون اظهارنظرکنیدفکردست درازی توحقوق بانشستهاازسرتون بیرون کنیداین چاه گنجیشک نداره به قول رهبرانقلاب نظام لب پرتگاه هست بابی تدبیری وفکرهای بیجاکه افضایش حقوق بازنشستهاتورم زاهست نظام رابه پرتگاه حل ندیدبرای نجات انقلاب بریدکناریک ادم کارکشته بیاد مشکلاتوحل کنه روزاول شعاردولت ومجلس انقلابی دادیدرای گرفتیدانقلابی تونودیدیم میخاین بادست درازی توحقوق بازنشستهاانقلاب کنیداگه راست میگیداول طلب صندوق راازدولت بگیریدبعدشم اون ادماییکه ازکشورهای همسایه زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستن رابیرون بیاریددولتها اینقدرپروشدن که کارگرهای خودشواورده زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی وهروقت کسری بودجه پیدامیکنه دست میکنه توجیب بازنشستهای تامین اجتماعی بریدجلوحقوقهای نجومیرابگیریدکه بیشترین بودجه رارودست صندوق گذاشته

  49. امیر گفته:

    اگر اقتصاد حال حاضر فشل نبود و بیکاری بی داد نمی کرد و صنایع و کارخانجات راکد نبودند. همه مسائل از جمله این مشکل خود به خود حل می شد. ولی با این اوضاع هیچ مشکلی حل نمی شود و بدتر هم می شود. این همه نیروی کار با پتانسیل بیکارند. قوانین کار اجرا نمی شود. کارفرما ها متعهد به حقوق کارگر نیستند. پس چه انتظاری می شه داشت.

  50. فرشید گفته:

    بهتره صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی با صندوق بازنشستگی کشوری ادغام و یک کاسه بشه، مخصوصا برای کادمندانی با حقوق بالا بسیار خوب خواهد شد

  51. محمد گفته:

    اعضای هیات علمی که صندوقشان تامین اجتماعی است وصعیت خوبی ندادند ،بهتره از الان چاره اندیشی بشه و با صندوق بازنشستگی کشوری ادغام بشه

  52. قاسم گفته:

    سازمان تامین اجتماعی تا حالا حسابرسی نشده
    یه بار اومدن حسابرسی کنن وسطا دیدن فاسدترین سازمان شده از نظر اقتصادی
    ولش کردن اگه ادامه میدادن معلوم میشد چقد دزد توشه
    آتش زیر خاکستره که باز ماه دهه شصتیا رو خواهد سوزاند……

  53. بهمن گفته:

    مشکلات تامین اجتماعی بر میگرده به برداشت های دولت های قبلی خوب الان دولت بدهی اش بده مشکل حله وقتی پول نداشتن قرض گرفتن

  54. بازنشسته ایرانی گفته:

    راهش اینه که با دنیا آشتی کنید سرمایه وارد کشور بشه خیل عظیم جوانان اشتغال بکار داشته باشند تا توازن برقرار بشه در واقع باید مسئله رو ریشه ای حل کرد نه اینکه صورت مسئله رو پاک کرد.

  55. حسین گفته:

    آسیابان بود درده بالا از گندم مردان روستا یک کاسه گندم می دزدید آسیابان مردپسرش گفت که بایدهای پدرخدابیامرزی بگذارم ازروی گندمهادوکاسه دزدید بهمین روال پشت اندر پشت ادامه داشت حالا این……..

  56. T گفته:

    واقعاحقوقهای لشگری هم بایدپایین بیاید.
    اگه بخاطرخدامیرندکه حقوقهای نجومی میخاندچیکار.
    اگه بخاطرپولم میرندکسی راضی نیست.

  57. رضا گفته:

    برادر عزیز دست پیش گرفتید که پس نیوفتید.این بچه بازی ها یعنی چه آقا اداره یک شرکت 50نفری را ندارید . این مسائل را مطرح میکنید که طرح بازنشستگی پیش از موعد اجراء نشده ولی سخت در اشتیاهیت چون همه کسانی که در سن 45تا 55هستند که دارند به دیار باقی سفر میکنند لااقل یک سری به قبرستانها بزنید . این طرح بازنشستگی پیش از موعد با 25سال خدمت بدون شرط سنی کارمندان فرسوده را کنار و از نیروی جوان استفاده میکنید و همان حق بیمه که از سابقه خدمتی 25سال میگیرید از جوان‌های تازه کار هم میتوانید بگیرید . پس این فیلمها برای چه است

  58. جلال گفته:

    با درج این خبر فقط باعث تشویش بیشتر برای قشر بازنشسته تامین اجتماعی میشد تو این اوضاع کم درد سر ندارم ما، بجای این به مسئولان بگید از حالا به فکر باشن تا در آینده همچين مشکلی پیش نیاد

  59. و خدایی که همین نزدیکیست گفته:

    شانس ما ای همه سال حق بیمه دادیم تا نوبت ما بشه ورشکست میشه هر چی هم حق بیمه دادیم رو هوایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز