ژاپنی ها در ایام کرونا چقدر کمک هزینه می گیرند؟

ژاپن اعلام کرد در پی شیوع کرونا و با توجه شرایط اضطرار ملی کمک هزینه ای به مبلغ 100 هزار ین – حدود 930 دلار – به شهروندان این کشور پرداخت می‌کند.

به گزارش کاماپرس به نقل از کیودو، تارو آسو معاون نخست وزیر و وزیر دارایی این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو گفت: ژاپن در ماه مه پرداخت کمک های مالی به هر شهروند این کشور به مبلغ 100 هزار ین (حدود 930 دلار) را آغاز خواهد کرد.
وی با یادآوری اینکه حزب کومیتو ، که در ائتلاف با حزب حاکم لیبرال دموکرات به سر می برد، این پیشنهاد را به عنوان گزینه ای جهت کمک به مردم به شینزو آبه نخست وزیر ژاپن داده بود، گفت: مهم‌ترین نکته در این ارائه این کمک‌ها سرعت عمل است.
وی افزود: هدف از این پیشنهاد این است که در ارتباط با آسیب هایی که با شیوع ویروس کورونا به اقتصاد کشور وارد شده است ، به تمام خانواده های ژاپنی ، صرف نظر از درآمد آنها ، کمک کنیم.

آسو با دشوار توصیف کردن فرآیند ارائه این کمک به افراد مختلف جامعه خاطرنشان كرد: مجبور كردن طبقه ای از افراد پردرآمد در جامعه به بازگرداندن این كمك ها در آینده یك عمل بسیار پیچیده است. یوشیهیدو سوگا ، دبیر کل دولت ژاپن نیز گفت که دولت قصد دارد تا در این زمینه نسبت به تدوین این طرح و ایجاد ساز و کار مورد نیاز جهت عملی کردن آن را سریعا اقدام کند.

راز آسمان پایتخت

شایان ذکر است هزینه این طرح بیش از 12 تریلیون ین تخمین زده می شود و به عنوان طرح جایگزین قبلی دولت ژاپن مطرح شده است. بر اساس طرح پیشین مقرر شده بود به هر خانوار ژاپنی که درآمدهای آنها تحت تاثیر شیوع کرونا کاهش یافته باشد 300 هزار ین پرداخت شود.

گفتنی است که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز که به دلیل انتشار عکس هایی در حال استراحت ، درحالی که این کشور با شیوع کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، با انتقادات شدیدی مواجه شده بود، روز گذشته در محل کار خود حاضر شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز