آغاز ثبت نام مسکن ملی با آورده 40 میلیونی و وام 150 میلیونی(جزئیات)

یک مقام مسئول ارشد در وزارت راه و شهرسازی از آغاز دور تازه ثبت نام مسکن ملی در ۲۴۰ شهر از ساعت ۱۲ امروز (چهارشنبه-۱۹ خردادماه) خبر داد. در این نوبت، آورده اولیه 40 میلیون تومان و وام از 100 میلیون به 150 میلیون افزایش یافته است.

به گزارش کاماپرس، دور جدید ثبت نام مسکن ملی قرار بود روز دوشنبه آغاز شود ولی لغو شد. امروز بر اساس اعلام رسانه های آغاز ثبت نام مسکن ملی قطعی شده است.

«محمود محمودزاده» معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تائید این خبر، بیان کرد: در این نوبت از ثبت نام مسکن ملی سعی شد از ظرفیت تمامی شهرها برای ثبت نام استفاده شود و استان‌های قم، البرز و تهران هم در ظرفیت جدید گنجانده شده‌اند.

معرفی سامانه برای ثبت نام و شرایط لازم برای متقاضیان

وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده، متقاضیانی که واجد شرایط ثبت نام در پروژه های مسکن ملی هستند در  دور تازه ثبت نام مسکن ملی می‌توانند با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام در ۲۴۰ شهری که این پروژه ها در آنها تعریف شده است، اقدام کنند.

راز آسمان پایتخت

محمود زاده در ادامه گفت: با عنایت به قانون ساماندهی مسکن، سبز بودن فرم (ج) یعنی عدم استفاده متقاضی و افراد تحت تکفل از زمین، واحد مسکونی و یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن، داشتن سابقه سکونت ۵ ساله در محل مورد نظر، سرپرست خانوار یا متاهل بودن و خودسرپرست بودن زنان مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن از جمله شرایط در نظر گرفته شده است

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

آخرین بار در دی‌ماه سال 1399 امکان ثبت‌نام مسکن ملی فراهم شده بود . آبان سال گذشته اولین واحدهای مسکن ملی آماده شد و مرحله دوم افتتاح مسکن ملی تا پایان خردادماه انجام خواهد شد.

وزارت راه و شهرسازی پیشتر اعلام کرده بود که متقاضیان بدحساب از پروژه های مسکن ملی حذف و امکان ثبت نام‌ مجدد فراهم خواهد شد.

بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی، از مجموع ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی که در مرحله اجرا قرار دارد تا روز ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ تعداد ۲۱۳ هزار و ۱۰۱ متقاضی اقدام به افتتاح حساب کرده و از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۳۳۸ نفر وجوه اولیه را واریز کردند که معادل ۶ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان است. بنابراین حدود ۳۸۰ هزار نفر مبلغی را واریز نکرده‌اند که احتمال حذف آنان وجود دارد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود که به‌تازگی این رقم به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

شایان ذکر است که آورده متقاضیان پروژه های مسکن ملی در مرحله نخست حدود ۴۰ میلیون تومان خواهد بود. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه‌های تابستان ۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز