پیشنهاد تازه ایران خودرو و سایپا برای قیمت پژو پارس ، تیبا و محصولات پرتقاضا

ژیوار

عضو کمیسیون صنایع مجلس از تازه ترین پیشنهاد ایران خودرو و سایپا برای قیمت گذاری تولیدات این شرکت ها خبر داد. بر این اساس چنانچه این پیشنهاد عملی شود قیمت پژو پارس ، تیبا و سایر محصولات پرتقاضای این دو شرکت به صورت جدیدی قیمت گذاری می شود.

به گزارش کاماپرس، قیمت گذاری خودروهای پرتیراژ همچون پژو پارس، پژو 206، سمند، تیبا و … همچنان محل بحث و مناقشه بین خودروسازان، شورای رقابت، مسئولان وزارت صنعت و نمایندگان مجلس است.

خودروسازان که پیش فروش های اخیر خود را با قیمت مصوب جدید و گران تر – با مصوبه شورای رقابت – اجرا کرده اند کماکان به قیمت های مصوب فعلی معترضند و این قیمت ها را موجب کاهش تولید و افزایش زیان انباشته خود می دانند.

جزئیات پیشنهاد ایران خودرو و سایپا برای قیمت گذاری خودرو

در آخرین تحول حجت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از پیشنهاد جدید ایران خودرو و سایپا برای قیمت گذاری خودرو خبر داده و  گفته است: خودروسازان در نشستی که با اعضای کمیسیون صنایع داشتند پیشنهاد دادند، خودروهای تولید شده به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم شوند.

دریان سفر امید

بر این اساس، قیمت محصولات پرتیراژ از مجموع بهای تمام شده تولید و ۵ درصد سود و قیمت خودروهای اختصاصی که مشتری خاصی دارند هم توسط هیات مدیره خودروسازان و با تایید وزارت صنعت تعیین شود.

وی افزود: در این نشست گزارشی از سناریوهای پیش‌بینی شده درباره وضعیت خودرو، نیازهای صنعت خودروسازی و افق این صنعت در سال ۱۴۰۴ ارائه شد.

اخبار پربازدید را بخوانید:

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تاکید بر سیاست‌گذاری و ریل گذاری به جای دخالت در تصمیم گیری، صادرات، انتقاد از وابستگی ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی تولید برخی خودروهای داخلی به واردات با وجود استفاده از انرژی ریالی، ضرورت توجه به کیفیت، جلوگیری از افزایش قیمت، پیگیری طرح عرضه خودرو در بورس، تبدیل خودرو از کالایی سرمایه‌ای به مصرفی و… از جمله نقطه نظرات نمایندگان در این نشست بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس این را هم گفت که قرار است ایدرو جمع بندی پیشنهادهای وزارت صنعت، خودروسازان، قطعه سازان و شورای رقابت را درباره قیمت گذاری خودرو به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه کند تا کمیسیون تصمیمات مقتضی را اخذ و گزارش را به صحن علنی ارائه کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “پیشنهاد تازه ایران خودرو و سایپا برای قیمت پژو پارس ، تیبا و محصولات پرتقاضا

  1. یعقوب گفته:

    سالی یازده بارافزایش میدن به تعدادیازده ماه بعدش ماه دوازدهم هم گریه میکنن که باافزایش قیمت موافقت کنید

  2. ناشناس گفته:

    تورو خدا برای این قرعه کشی هاتونم یه مبلغ زیادی رو برداشت کنید از حساب متقاضی ها تا این همه تقاضا بالا نره . ما چه گناهی داریم با پولی که دستمون داریم بازار نمیتونیم ماشین بخریم و شانس برنده شدن هم نداریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز