پرورش کروکودیل چقدر سرمایه می‌خواهد؟

ژیوار

یک بانوی ایرانی اولین مزرعه پرورش کروکودیل را در منطقه غرب آسیا در ایران تاسیس کرده اما سرمایه لازم برای راه اندازی چنین مزرعه ای چقدر است؟

به گزارش کاماپرس، خانم های ایرانی که از کار در طبیعت گریزان نباشند و از حیوانات هم – هر چند مخوف و بد هیبت – ترسی به دل راه ندهند برای اشتغال و اشتغالزایی یک الگوی تازه پیش روی خود دارند.

یک بانوی ایرانی در پرورش حیوان ترسناکی مثل کروکودیل سد شکنی کرده و موفق شده و حالا راه برای سایر بانوان هم در این مسیر روشن تر و گشوده تر است. اما اگر بخواهید آستین بالا بزنید و مزرعه پرورش کروکودیل راه اندازی کنید چقدر سرمایه لازم دارید؟

روزنامه همشهری در گزارشی به این موضوع پرداخته و از قول خانم مژگان روستایی نوشته است؛  تقریبا۱۲ سال است که در زمینه پرورش کروکودیل فعالیت دارم. به‌ خاطر علاقه به کار با حیوانات و با هدف خلق یک کسب‌وکار نو که در ارتباط با حیوانات باشد ایده پرورش کروکودیل به ذهنم خطور کرد و آن را پیگیری کردم. این‌ کار قبلا در استرالیا، آمریکا، برزیل، چند کشور آسیای شرقی و آفریقای‌ جنوبی انجام شد ولی در منطقه غرب آسیا نخستین مزرعه پرورش کروکودیل را ما – در جزیره قشم – راه‌اندازی کردیم، در دوبی و عمان هم در دست احداث هست که تا الان به بهره‌برداری نرسیده‌اند.

وی گفته است؛ پارک کروکودیل‌هایی که تاسیس کرده ۲۱ هزار مترمربع مساحت دارد. در این پارک علاوه بر پرورش کروکودیل ۳۰ گونه پرندگان و خزندگان نیز نگهداری می‌شود: «کروکودیل‌ها به‌ طور تقریبی ۸۰ سال عمر می‌کنند. ما در جزیره قشم کروکودیل استرالیایی پرورش می‌دهیم.

دریان سفر امید

روش های پرورش کروکودیل

به‌ گفته خانم روستایی پرورش کروکودیل به ۳ روش در دنیا انجام می‌شود: «در روش اول که روش ما نیز هست: کروکودیل‌های بالغ برای تکثیر و تولید مثل نگهداری می‌شوند. در روش دوم کروکودیل‌های کوچک پرورش داده می‌شوند که از محصولات آنها مانند گوشت، چرم و خواص دارویی خون آن استفاده می‌شود. در روش سوم هدف جذب گردشگران است. در ایران هم همین استفاده از این‌ گونه صورت می‌گیرد. ما گردشگری را راه‌اندازی کرده‌ایم و در زمینه تولیدی هم فروش زنده به باغ‌ وحش‌ها و نمایشگاه‌ها را داریم. در دنیا هم از پوست و هم از گوشت کروکودیل‌ها استفاده می‌شود اما در ایران تنها از پوست آن استفاده می‌شود. نحوه ذبح هم اعلام شده است اما در داخل کشور مصرف گوشت کروکودیل وجود ندارد و گوشت آن باید صادر شود.

خطرهای کار با کروکودیل ها

اگر برای تاسیس مزرعه کروکودیل مصمم شده اید این سخن خانم روستایی را هم به یاد داشته باشد که کار با کروکودیل‌ها دقت و توجه می‌خواهد. هرگونه بی‌احتیاطی منجر به حادثه می‌شود. کروکودیل‌ها قدرت و تمرکز بالایی در استتار و فریب موجودات اطرافشان دارند. همیشه آرام، بی‌خطر و بی‌آزار دیده می‌شوند ولی در زمان مناسب به هر طعمه‌ای با جهشی برق‌آسا حمله می‌کنند.

سرمایه لازم برای این کار چقدر است؟

خانم روستایی در بخشی از اظهارات خود گفته است حدود 12 سال پیش 40 هزار دلار برای راه اندازی این کار هزینه کرده است بنابراین اگر می خواهید مزرعه مشابهی تاسیس و با او رقابت کنید خود را برای پرداخت مبلغی در همین حد برای شروع کار اماده کنید ضمنا فراموش نکنید که طی این سال ها تورم قیمت ها را به شدت افزایش داده است.

اخبار و مطالب پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز