قتل بابک خرمدین و دیدگاه متفاوت یک روانشناس

یک روانشناس و مشاور خانواده در مورد قتل های به وقوع پیوسته در خانواده بابک خرمدین نقطه نظر متفاوت و جالبی ارائه کرده است.

به گزارش کاماپرس، قتل های زنجیره ای و تکان دهنده بابک خرمدین کارگردان سینما، خواهرش آرزو و داماد این خانواده به دست پدر بابک و با همدستی مادر وی با واکنش گسترده افکار عمومی و کارشناسان حوزه روانشناسی مواجه شده است.

یک روانشناس و مشاور خانواده در این باره به کاماپرس می گوید: قتل های زنجیره ای به وقوع پیوسته در این خانواده باید از دیدگاه های مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد تا از تکرار چنین فجایعی در جامعه جلوگیری شود.

وی با بیان این که اظهار نظر در مورد سالم بودن متهمان این پرونده از نظر روانی، نیازمند بررسی های جامع تر است، افزود: موضوعی که در مورد این قتل ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است این که تاخیر در ازدواج و به عبارت دیگر افزایش سن ازدواج یکی از عللی است که در این قتل ها خصوصا قتل بابک خرمدین نقش عمده ای ایفا کرده است.

زنگ خطر افزایش تجرد قطعی در جامعه

آریاک سفر

وی با تاکید بر این که از دیدگاه علمی، ازدواج به عنوان راه حلی برای درمان یا بهبود بیماری های روانی یا فرار از مشکلات خانوادگی مطرح نیست، افزود: معنای صحبت من این نیست که اگر فرزندان این خانواده – یا دیگر خانواده ها – از آمادگی و سلامت لازم برای ازدواج برخوردار نبوده اند با ازدواج زودهنگام این آمادگی و سلامت ایجاد می شد و فجایع بعدی اتفاق نمی افتاد بلکه به عقیده من یکی از نکات مهمی که باید در این ماجرا مورد توجه قرار گیرد این است  که تاخیر در ازدواج فرزندان می تواند به شکل فزاینده ای روابط افراد درون خانواده را متلاطم کند و سطح تنش تا حدی بالا برود که اتفاقات بسیار ناخوشایند پیامد آن باشد.

وی افزود: به باور من بررسی و ارائه راهکار در این مورد ضروری است چرا که سن ازدواج در جامعه ما رو به افزایش گذاشته و از طرفی پذیرش فرزندان و والدین نیز نسبت به یکدیگر به نحو ملموسی پائین آمده است، در نتیجه در محیط خانواده شاهد افزایش تنش بین والدین و فرزندان بزرگسالی هستیم که به وضعیت تجرد قطعی رسیده اند.

این مشاور خانواده خاطرنشان کرد: متولیان و مسئولان کشور باید هر چه زودتر صدای زنگ خطر افزایش سن ازدواج و گریز جوانان از تشکیل خانواده را بشنوند و در این مورد اقدامات اساسی انجام دهند در غیر این صورت پیامدها و بحران های اجتماعی بسیار نامطلوبی در انتظار جامعه ما خواهد بود.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز