4 مانع ترخیص خودروهای باقی مانده در گمرک

ژیوار

خودروهای باقی مانده در گمرک کی آزاد می شوند یا بهتر است بگوئیم چرا آزاد نمی شوند، چهار مانع در سر راه خودروهای گمرکی وجود دارد.

به گزارش کاماپرس، با وجود مصوبه دولت مبنی بر اینکه خودروها اگر پرونده قضایی هم داشته باشند، می توانند با انجام رفع توقیف از گمرک آزاد شوند، اما هنوز خودروها در گمرگ خاک می خورد.

ازسوی دیگر دولت در بودجه سال 1400 روی درآمد حاصل از آزادسازی و مالیات این خودروهای دپو شده حساب باز کرده است اما با این روال و عدم همکاری مرجع قضایی بعید نیست این خودروها به جای آزادشدن متروکه اعلام شوند.

اما در خصوص اینکه چرا کار به اینجا کشید فعالان بازار خودرو در گفتگو با اقتصاد نیوز چهار دلیل ذکر می کنند که در این خصوص می توان گفت:

1- مشکلاتی که در ساختار اعتبار سنجی سیستم ثبت سفارش وجود داشته است.

دریان سفر امید

2- برخی از خودروهای دپو شده از قیمت بالای 40 هزار دلار برخوردارند که این معنی آن است که در رده خودروهای لوکس قرار دارند و با توجه به قوانین پیش بینی شده امکان ترخیص آنها وجود ندارد.

خودروهایی با حجم موتوربالا

3- مشکل بعدی برخی از این خودروها به حجم موتور آنها باز می گردد؛ براساس قانون، واردات خوددوهای با حجم 2.5 لیتر به کشور ممنوع است و این امکان وجود دارد که خودروهای دپو شده در رده این خودروها قرار داشته باشند.

4- یکی دیگر از عللی که فعالان بازار خودرو به آن اشاره می کنند مربوط به خودروهایی می شود که با توجه به استاندارده های کشورهای عربی ساخته می شوند و نمی توانند استاندارد کشور ما را پاس کنند.

در این خصوص می توان به چراغ مه شکن اشاره کرد که برای خودروهای که در کشورهای عربی عرضه می شوند با توجه به نوع آب و هوا این کشورها این چراغ نصب نمی شوند در حالی که داشتن چراغ مه شکن جزء الزمات سازمان ملی استاندارد محسوب می شود به همین دلیل این خودروها برای ورود به کشور با مشکل مواجه می شوند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز